Hvad er der galt med mig

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG PSYKEN
Besvar
Gæst

Hvad er der galt med mig

Indlæg af Gæst »

Hej

jeg har et meget stort problem og ved ikke hvad det er og hvad der skal gøres ved det.

jeg kan ikke finde ud af at slappe af når jeg er alene. hjernen kører bare på fuld speed hele tiden og jeg er nødt til at lave noget for at beskæftige mig. Især når det kommer til renlighed.. jeg kan ikke slappe af, før alle tingene er på plads som de skal være og alt er rent. først der kan jeg sætte mig ned i sofaen og prøve at slappe af, men så begynder alle mulige tanker om alle mulige negative ting... at mine forældre ikke accepterer at jeg har en pige som en kæreste, og finder bare på problemer ved min kæreste som egentligt ikke er problemer. (jeg har før skrevet til dig om mine forældres reaktion, da jeg fortalte dem at jeg havde en pige kæreste)

når jeg er hjemme hos mine forældre så snakker vi ikke om det. jeg er som regel meget stille og gør mit bedste for at undgå at være alene med min mor, så jeg dermed undgår at skulle snakke med hende om det, da jeg ved at det vil påvirke hende negativt.

det er som om jeg kun kan slappe af når jeg er sammen med kæresten.. selv der prøver de negative tanker at tage over men jeg gør mit bedste at stoppe dem så de ikke ødelægger vores dag...

jeg bliver let sur, igen når jeg er alene, over de mindste ting..f.eks. i dag da jeg nærmest ødelagde computer musen, fordi computeren var alt for langsom... og mit humør skifter ofte når jeg er alene.. det ene minut er jeg glad, det næste sur eller ked af det..

er jeg deprimeret? det er en slags rastløshed jeg føler ofte..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvad er der galt med mig

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Når jeg ikke kender dig bedre, er det lidt svært at sige, "hvad der er galt med dig". Jeg kunne måske få tanken på det, man i dag kalder Emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse, men osse ofte for "Borderline personlighedsforstyrrelse".
Her er et links til en side om borderline:
Speciallæge i psykiatri Jesper Krag om Borderline personlighedsforstyrrelse.

Jeg synes, at du skal få en snak med din læge, som så kan afgøre, om det er bedst for dig at få en snak med en psykiater eller med psykolog.

Det fremgår ikke af dit indlæg om, hvor gammel du er.

:!: Og husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon [mobil], det her!!! (Siger den gamle dansklærer) :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG PSYKEN"