Sex, kærester o.s.v.

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG PSYKEN
Besvar
Anonym24

Sex, kærester o.s.v.

Indlæg af Anonym24 »

Hej.
Jeg er 24 år, jomfru, og har aldrig haft en kæreste. Jeg har kun været forelsket en gang, uden held, da jeg var 18, og kun mødt få fyre jeg har fundet tiltrækkende. Jeg har kysset med meget få fyre, og kun når jeg har været fuld. Første kys da jeg var 17, og sidste gang var da jeg var 20. Jeg har en tendens til at gå i panik når nogen kommer for tæt på fysisk. Det må være psykisk, men jeg kan ikke finde årsagen.
Er det unormalt kun at have været forelsket en gang, når man er så gammel?

Min venindes kæreste siger, at det er unaturligt ikke at have haft sex når man er 24. Er der noget om det? Og hvordan forklarer jeg min veninde, som er overbevist om, at det er fordi jeg er lesbisk, at det ikke er sådan det hænger sammen?

Jeg vil gerne have en kæreste. Hvad skal jeg gøre?
Har overvejet, at prøve at møde nogle på nettet at gå på date med, men jeg ved ikke. Jeg er meget genert, når det kommer til den slags, men ellers ikke. Jeg er bange for, at hvis jeg endelig møder en der kan være kærestepotentiale, at jeg så går i panik, eller bare ikke kan finde ud af hvor hurtigt alting skal gå. Hvor længe skal man have kendt hinanden før det er ok, at kysse, at sove sammen, at have sex...

Ville det være dumt at finde en "hyggeven", bare til at øve sig i at være fysisk tæt?

Jeg tror jeg spekulere alt for meget over det, men kan ikke styre tankerne. Burde jeg finde en terapeut? Tror du det vil hjælpe med at styre mine tanker?

På forhånd tak
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sex, kærester o.s.v.

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym24

Jeg vil ikke kalde det "unormalt" og da slet ikke "unaturligt" ikke at have haft en kæreste som 24 årig, skulle vi ikke afdramatisere det lidt og sige, det er måske ikke så almindeligt :1:. Jeg tror ikke, at der er lavet statistik på det spørgsmål. Og den omstændighed, at du ikke har haft en kæreste endnu, har heller ikke noget at gøre med, at du skulle være lesbisk.

Du beskriver jo selv årsagen ret klart nemlig, at du går i panik, når nogen kommer tæt på dig fysisk. Det kan der være ganske mange psykiske årsager til. Gælder det både kvinder og mænd, søskende, forældre, veninder? Hvad handler din generthed om?

Billede

Det kan sagtens være en god ide at øve sig med en hyggeven, som man er tryg ved, så det handler vel om at finde en du kan være tryg med. Men jeg tænker, at det kunne være en rigtig god ide for dig at få nogen møder med en professionel psykoterapeut og gerne én med forståelse af seksuelle vanskeligheder, så du fik en indsigt i, hvad din panik handler om, og hvordan du kunne ændre det til mod nok til at søge kontakt.

:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG PSYKEN"