Bekymrer mig for meget om andre...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG PSYKEN
Besvar
Cecilie

Bekymrer mig for meget om andre...

Indlæg af Cecilie »

Jeg er en kvinde paa 27 aar, som selv foler, jeg har et vanskeligt problem, og jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det...

Men jeg maa hellere fortaelle hele historien om, hvordan jeg "opdagede" dette problem...

Indtil for nogle maaneder siden var jeg i et forhold paa 3. aar med en dejlig fyr... jeg indrommer at det ikke laengere var et "spaendende" forhold, fordi jeg tror at vi begge havde "givet op", saa vi boede faktisk bare sammen og havde lejlighedsvis sex... Vi havde selvfolgelig stadig nogle folelser for hinanden, for ellers ville jeg ikke sidde her nu og have det daarligt med det, men det der skete var at jeg begyndte at snakke med en englaender paa nettet... Jeg kunne maerke, der bestemt var en gnist der, og jo mere vi snakkede, jo mere blev det klart for mig, at jeg ikke var lykkelig...overhovedet...

Jeg besluttede mig derfor at slaa op med min davaerende kaereste, og "heldigvis" folte han paa samme maade som mig, saa vi gik fra hinanden i venskab...

Jeg besluttede mig for at gore noget "vildt", da jeg ikke folte at jeg levede laengere (men bare eksisterede) saa jeg tog til England og modte denne her fantastiske fyr... Og der var bestemt ogsaa en gnist mellem os i det virkelig liv, saa jeg har vaeret paa ferie herovre i en maaneds tid og i naeste uge flyver vi til DK for at introducere ham for min familie...

Og ja, jeg er mere lykkelig med denne fyr, men kan ikke lade vaere med at taenke paa min ekskaerestes liv...om han har det godt og hvordan gaar det hans familie... Og det er ikke bare saadan "almindelig" bekymring... Jeg foler mig stadig en smule ansvarlig for, om han er lykkelig, og jeg ved inderst inde godt, at det ikke er min "opgave" laengere... Uha... det er svaert at forklare... jeg vil bare gerne holde op med at fole mig ansvarlig for andres liv... Det tager for meget af min lykke vaek, og draener mig for psykisk energi...

Og selvfolgelig er det en dejlig egenskab at have, at ville andres deres bedste, men det her er blevet for meget... Saa er der nogle raad til, hvordan jeg bedre kan tackle det?

Haaber at det ikke er for uoverskueligt, det jeg har skrevet, men det var den bedste maade at faa alle tingene med paa...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Bekymrer mig for meget om andre...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Cecilie

Spørg din ex-kæreste helt almindeligt hvordan han har det, så ved du besked :1:.

:?: Hvad får du ud af at bekymre dig "for meget" om andre?
:?: Hvilken gevinst er der for dig i det?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG PSYKEN"