Min mor, min far og ham den anden

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG PSYKEN
Besvar
Gæst

Min mor, min far og ham den anden

Indlæg af Gæst »

Hej Per,

Da jeg var fjorten mistede jeg min far. Han døde af to blodpropper i hjertet. Selvom det stadig gør ondt, føler jeg egentlig, at jeg er kommet over det eller i det mindste har stabiliseret mine følelser omkring det.
Eller det troede jeg i hvert fald, jeg havde. Men for en måned eller to siden begyndte min mor date en mand - hun har datet før, men aldrig mere en to dates med den samme. De har gået 2-3 dage hver uge. Og selvfølgelig ønsker jeg, at hun bliver lykkelig igen og finder en hun kan dele sin tilværelse med - jeg har tilmed opmuntrede hende til at gå ud med ham så tit, hun havde tid. Efter et stykke tid inviterede hun ham med hjem for at præsentere ham for mig og min bror og så var det at det slog klik for mig. Det gjorde så ondt at se min mor smile forelsket til anden mand end min far og se hende gøre tilnærmelser ham. Jeg kunne knap nok tale til ham uden at sige noget spydigt - og det gjorde selvfølgelig min mor ked af det, hvilket blot gjorde alting endnu værre. Jeg savner min far og ønsker kun at det skal være ham og min mor, samtidig med at jeg ønsker, at hun finder lykken med en anden. Det gør alt sammen rigtig ondt både på mig og min mor - at jeg ikke bare udelukkende kan være glad på hendes vegne. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal håndtere de her følelser. Min mor går i baglås, når jeg prøver at tale med hende om det og jeg vil så gerne, at jeg kunne byde hendes kæreste, eller hvad han nu er, velkommen, så jeg ikke skræmmer ham væk og gør min mor endnu mere ked af det.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre og hvordan jeg kan bearbejde de her negative følelser.

Mvh
Pernille, 20 år.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min mor, min far og ham den anden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Pernille

Nej, du er tydeligvis ikke kommet over tabet af din far endnu, og du har vist ikke sagt endegyldigt Farvel til ham. Jeg tænker, at det bedste, som du kan gøre, er at finde en professionel psykoterapeut og få arbejdet med tabet af din far.

Du kan måske tænke over, hvordan denne overskrift er for dig: Min mor, min døde far og ham den anden.

:idea: TABSPROCESSEN
:idea: Unge & Sorg

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG PSYKEN"