Flygter

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG PSYKEN
Besvar
Ole Sørensen

Flygter

Indlæg af Ole Sørensen »

Hej Per

Jeg håber at du kan hjælpe med gode forslag her.

Jeg har mødt en sød og dejlig kvinde som jeg kender fra mit arbejde, vi er begge over 40, hun har boet alene i mange år og har ikke noget fast forhold og har efter hvad jeg ved har hun ikke haft det i mange år.

Ved flere lejligheder har hun vist interesse for mig og sagt søde og dejlige ord, ind imellem forsvinder hun helt og jeg render ind i mur af afvisninger.

Jeg har i flere situationer oplevet at hun pludselig vender 180 grader, uanset hvor mange søde ord hun ellers har sagt, pludselig siger hun det hele er noget jeg har misforstået.

Jeg holder meget af hende og vil gerne udgå at hun flygter fra mig.

Jeg har altid været ærlig omkring hvad jeg føler for hende, så hun bør ikke være i tvivl og det er måske også grunden til at hun kommer tilbage.

Jeg har lagt mærke til at hver gang hun er flygtet fra mig, så får jeg lov til at komme lidt nærmere næste gang.

Sådan har det stået på i et par år nu, meget on/off vil jeg sige.

Jeg tror at det sker lige der hvor hun bliver rigtig forelsket, der hvor jeg ville føle mig lykkelig.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende?

Hilsen Ole
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Flygter

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ole

Jeg skal da vist reformulere dit spørgsmål: "Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende?" til "Hvad kan jeg gøre for at blive kæreste med hende?".

Hun er vist af typen, der siger: "Fjern dig lidt nærmere!" Muligvis har hun det sådan, at det gør mere ondt at få det, man længes efter end ikke at få det. Og det kan du i så fald ikke gøre noget ved, det er hendes eget personlige arbejde.

Hvad er din del i, at du gennem et par år har bagt på en kvinde, der i grunden ikke tør/vil involvere sig med dig? Hvad er gevinsten for dig i den proces?

Jeg kommer til at tænke på en lidt ældre bog, som måske kan bidrage til en forståelse: Wolfgang Schmidbauer: TRE SKRIDT FRA LIVET - angsten for nærhed og hengivelse, Hans Reitzels Forlag 1986. Den kan sikkert skaffes gennem biblioteket.

Billede

Klik på billedet for at se det større

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG PSYKEN"