Pædofili Opg

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PROJEKTOPGAVER OM PÆDOFILI
Besvar
Gæst

Pædofili Opg

Indlæg af Gæst »

Hej Per igen :D

Jeg ville blive utrolig glad vis du gad at svare på mine spørgsmål angående pædofili

Da jeg lige har fået en rapport for om det.

Men her er spørgsmålene: :P

1. Hvad er din holdning til at ældre mænd/kvinder har haft seksuel omgang med børn?

2. Hvorfor tror du folk vil havde seksuel omgang med børn.

3. Hvor mange procent kvinder tror du er pædofile

4. Hvorfor tror du at de har seksuel omgang med børn?

5. Er der nogle børn der tror at når de har seksuel omgang med voksne at det bare er en leg som man skal lege? Og hvorfor?

6. Hvor syntes du at aldersgrænsen for at kunne kalde det pædofili er?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Pædofili Opg

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Først skal du lige have defineret, hvad pædofili er - se PSYKE & SEX om Pædofili.

Der er forskel på at være pædofil og så at have ulovlig sex med børn. Man kan sagtens være pædofil uden at have sex med børn - og man kan sagtens have ulovlig sex med børn uden at være pædofil.

1) Forholdet mellem børn og voksne er reguleret i forhold til Straffelovens § 222 til § 225 - og efter min mening skal der ikke være andet, der regulerer det. Den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år, i andre lande er den anderledes - se her.

2) Det spørgsmål er alt for bredt til at besvare ordentligt, det kan kan handle om kultur, psykologi, umodenhed m.m. Man kan jo osse overveje, om der er forskel på, om man synes det er værre, hvis det er f.eks. en 16 årig pige og en 36 årig mand - end en 16 årig dreng og en 31 årig kvinde.

3) Man ved ikke, hvor mange pædofile m/k, der findes.

4) Min erfaring med pædofile er, at de har en meget umoden siden.

5) Det kan sagtens forekomme, bl.a. fordi de voksne fortæller, at det er en leg (f.eks. som alle børn leger). Og fordi de måske aldrig har mødt familier med gode grænser.

6) Grænsen er kulturelt/juridisk bestemt - i Danmark til børn under 15 år.

:idea: Og kig under PÆDOFILI i kategorien OM SEKSUALITET her i PSYKE & SEX DEBAT

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 27. jan 2009 13:35, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

SOS - HJÆLP :S

Indlæg af Gæst »

SOS :?

Hej Per

Jeg har om pædofili og hvorfor pædofilerne gør det de gør og hvilken straf de får

Men jeg har ledt og ledt men har aldrig rigtig fundet noget det eneste jeg kunne bruge til noget var det du havde skrevet.

Jeg har også prøvet wikipedia, google, leksikon.org osv. men har ikke fundet noget om pædofili.

Håber du kan hjælpe :?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Pædofili Opg

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jeg har jo besvaret dine spørgsmål :1: - og ellers må du dels læse hvad der står i de forskellige links eller stille nogle nye spørgsmål. Jeg skal jo ikke skrive din opgave :1:.

Du kan f.eks. læse her
Ekspert: Kvinder bag mange seksuelle overgreb (B.T. 3. JULI 2006)
Ekspert: Kvinder bag hvert tredje overgreb (B.T. 30. JULI 2007)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PROJEKTOPGAVER OM PÆDOFILI"