Smerte ved samlege + svamp

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG SMERTER VED SEX
Besvar
Cecilie

Smerte ved samlege + svamp

Indlæg af Cecilie »

Hej Per

Jeg er en pige på snart 18 år, der har brug for råd og eventuelt vejledning.

Det hele startede med at jeg var til lægen i forbindekse med p-piller for ca 9 måneder siden og jeg tænkte at det nok var på tide at få et underlivstjek, også for at være sikker på at jeg ikke havde nogen sygdomme. Det gjorde lidt ondt og var selvfølgeligt lidt ubehageligt, men alt i alt ikke en forfærdelig oplevelse. De efterfølgende dage var jeg øm i skeden under sex og tænkte, at det nok ville gå over, MEN det gjorde det ikke. Det var ikke smerter, men det var bestemt heller ikke som før lægebesøget.

Så for ca. 2 måneder siden skete der noget nyt, jeg begyndte at klø i navlen og ved endetarmsåbningen og dette bredte sig så til skeden også. Jeg fik mistanke om, at det var en svampeinfektion og undersøgte det på nettet. Jeg tog også på apoteket og snakkede med dem dernede. Jeg fik noget canestencreme til at smøre med. Mit problem er bare, at når det også klør ved endetarmsåbningen kan det vel ikke bare behandles med creme. Jeg har ledt og ledt på nettet med det resultat at man ikke kan gøre andet end at ændre sin kost og undgå sukker. Kan det virkeligt være rigtigt?

Kan det være svampeinfektionen, der er skyld i den brændende fornemmelse jeg føler under sex? Det er utroligt frustrerende for mig for mig, for jeg har lyst til min kæreste men det er bare ikke behageligt for mig.

Og hvis det er svampen, der er skyld i smerten og bare for at slippe af med kløen, hvordan kan jeg så behandle svamp? Jeg synes, at jeg spiser sundt i forvejen og jeg løber og er aktiv?

Jeg håber du kan give mig et råd om, hvad jeg skal gøre for jeg kan snart ikke holde kløen ud og det frustrerer mig ikke at have den lyst til sex som jeg havde engang. Det betyder meget for mig, og det går mig på i min dagligdag.

Med håb om hjælp
Cecilie
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Smerte ved samlege + svamp

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Cecilie

Hvad søren er grunden til, at du ikke er gået til din læge igen? Nok kan man finde mange oplysninger på nettet, men det er en dårlig ide at gå og være sin egen læge, når man har den slags ubehageligheder, du har. Det er muligt, at det er svamp, men der kan osse være andre muligheder. Det kan være, at det hænger sammen med, at du er begyndt på p-piller. Og det skal du bruge din læge til at finde ud af, så til lægen med dig - og fortæl, hvad din læge finder ud af.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG SMERTER VED SEX"