Smerter gør samleje næsten umuligt

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG SMERTER VED SEX
Besvar
Kæresten.

Smerter gør samleje næsten umuligt

Indlæg af Kæresten. »

Hej Per.

For det første vil jeg sige, at selvom jeg er en dreng, synes jeg dette emne kun hører inde i dette forum.

Problemet er det, at min kæreste og jeg, efter 2 dejlige måneder sammen, besluttede at have sex.
Min kæreste var på det tidspunkt jomfru, mens jeg havde været sammen med andre inden.

Første gang var for hende vedkommende temmelig smertefuldt, men vi regnede det for værende meget normalt.
Efter dette, har vi været sammen, eller hvert fald prøvet, ca. 6 gange. ALLE gangene var for min kæreste, ligeså smertefuldt som den første, og alle gange har vi måtte opgive inden vi rigtig kom i gang.

Smerten skulle være mere eller mindre konstant. Dog kan vi, når jeg er kommet helt op, ligge og slappe nogenlunde af, men hvor smerten kommer igen lige så snart jeg bevæger mig igen.
Hun siger at smerten næsten er blevet værre end første gang.

Selv synes jeg at kunne mærke det går en lille smule bedre når vi bruger et kondom, end når vi ikke. (Vi har en enkelt gang undladt, for at se om der var nogen forskel)
Derudover kan jeg ret tydeligt mærke, at når jeg skal til at trænge ind, spænder hun ret kraftigt. Ligeledes synes jeg, at kunne mærke hun spænder når jeg igen bevæger mig, efter ovenstående pause, og jeg prøver altid at sige hun skal slappe helt af.

Inden vi besluttede at have sex, snakkede vi meget om hvordan hun havde det med det, og om hun var bange/nervøs. Hertil svarede hun, efter at have hørt fra hende bedste veninde, at det skulle gøre sindssygt ondt, at hun var rigtig rigtig nervøs for hvor ondt det gjorde.

Selvfølgelig har vi kun været sammen de ca. 6 gange, men burde hun efterhånden ikke have 'vænnet' sig til det?

Mit eget gæt, ville efter at have googlet lidt, og hendes angst for samleje inden hende debut være, at hun simpelthen er så bange, at hun spænder alt for meget i underlivet.

Jeg elsker hende, og har virkelig svært ved at se hvor ondt hun har det, og jeg er bange for at hun til sidst blot gør det for min skyld.

På forhånd tak for svaret.

PS. Da det vel egentlig er ret væsentligt for din vurdering, vil jeg tilføje at vi begge er 17. :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Smerter gør samleje næsten umuligt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kæresten

Umiddelbart tror jeg, at du har ret i, at det handler om, at hun spænder i forventning om smerte, og så gør det ondt. Det kan osse være, at hun ufrivilligt spænder sådan, at det mere har karakter af egentlig vaginisme.
:idea: PSYKE & SEX om Vaginisme

Jeg synes, at din kæreste skulle øve sig på egen hånd med dildoer (eller andet) af stigende tykkelse, så hun kan få en kropslig fornemmelse af, hvor meget hun i grunden kan rumme. Gør disse øvelser osse meget ondt, så synes jeg hun skal lade sig kigge på af en gynækolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG SMERTER VED SEX"