Er jeg afhængig og kan jeg gøre noget ved det?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG ONANI
Besvar
g

Er jeg afhængig og kan jeg gøre noget ved det?

Indlæg af g »

Hej

Jeg må ærligt indrømme at jeg onanerer. Jeg har gjort det siden jeg var 12, og er nu 14. Mit problem er at i skolen, i bussen og ja, overalt er min penis i erigeret tilstand. Jeg prøve at slappe af, og det hjælper også i få minutter, men så er det det samme igen. Det er virkelig irriterende og ingen andre har det sådan. Jeg har hørt så mange sige, det skader ikke at onanere, men man får jo et stof til hjernen som gør man kan blive afhængig. Jeg vil så gerne være fri for at gå rundt med stiv penis. Giv et svar.!

mvh anonym :-(
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er jeg afhængig og kan jeg gøre noget ved det?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej g

Ja du er kommet i en alder, hvor du osse er afhængig af sex, ligesom du siden du blev født har været afhængig af mad, drikke, søvn, forældre og venner. Hele formålet med tilværelsen er jo faktisk sex, nemlig at du skal formere dig, så der kan komme andre mennesker, der kan få andre mennesker osv. Det stof du tænker på er hormoner, de skal være der :1:.

Og ja det er irriterende at rende rundt med konstant stiverik, og det gør mange millioner af drenge i din alder. Det er bare ikke noget, man sådan stolt viser frem i vores kultur. Tværtimod lærer vi at være lidt flove over det/den, men det er der nu ingen grund til.

Billede
Klik på billedet for at se den større.

Jeg og mange millioner af mænd kender dit lille irriterende problem, med trøst dig det aftager med årene :2:.

Det er både sundt og sundhedsfremmende at onanere, så bliv bare ved med det, og så forebygger det jo osse, at den får mulighed for at stå hele tiden. Så fortsæt du bare med at give den en kærlig hånd, det får den jo til at lægge sig for en kort stund :1:.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Onani - mænd - drenge

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 21. okt 2007 10:34, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
g

Er jeg afhængig og kan jeg gøre noget ved det? 2

Indlæg af g »

Tak for svaret.

Men kan man blive afhængig på længere sigt. Ved du om det går væk, når man går rigtigt i puberteten. Jeg er begyndt at få hårvækst dernede.
Hvilken alder ca. bliver 15 til feb.

mvh anonym -...Tak for det sidste svar :?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Er jeg afhængig og kan jeg gøre noget ved det?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej g

Ja man bliver osse på længere sigt afhængig af sex. Når du bliver en gammel mand, er det muligt, at det går over, i hvert fald slutter det, når du er død :2:.

Når du engang kommer i 20'erne og 30'erne, så rejser den sig ikke helt så ofte som nu, og når du bliver endnu ældre skal den ofte have lidt hjælp, men det finder man(d) osse ud af. :1:

Tillykke med hårvæksten :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG ONANI"