Røde knopper på hovedet

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS
Besvar
Erik

Røde knopper på hovedet

Indlæg af Erik »

Hej Per.
Jeg er en dreng på 16 år, som er begyndt at dyrke sex jævnligt, med min kæreste. Der har ingen problemer været før, alt har været tiptop.
Men så for små 2 uger siden, begyndte den nederste del, af mit penishoved at blive rødt, og der begyndte at komme sådan nogle bittesmå knopper. Det smittede så til det skind, der dækker hovedet. Samtidig med, at de røde knopper kom, begyndte der at komme mere 'skrammel' dernede (jeg tror det populærer ord for det er: Nakkeost). Knopperne har nået det, som jeg mener er klimaks, før det går helt galt. De kløer/kilder meget når man rører ved dem, og det det holder ikke op før lang tid efter. Når man trækker huden helt ned, og så giver slip, så huden bliver holdt under hovedet, er den venstre side af huden hævet, ja faktisk meget hævet endda.

Jeg har holdt mig fra samleje i et par dage nu, og jeg har vasket den 2 gange om dagen, meget grundigt! Kan du hjælpe mig, ved at fortælle hvad det kan skyldtes/hvad det er?

Mvh. En fortvivlet teenager.

PS. Det er ikke taglknopper, bare lige for at få det på det rene;).
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Røde knopper på hovedet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Erik

Jeg gætter på, at du / I har fået noget svamp. Lad lige din læge kigge på jer, så I ikke gensmitter hinanden.

Nakkeost eller smegma, som det osse hedder, er et fedtstof som skal beskytte pikhovedet / penishovedet, og hvis huden er irriteret kan det sikkert godt betyde en forøget produktion.

Når man vasker sin pik / penis, skal man undlade at bruge almindelig sæbe, da det kan irritere huden og gøre problemerne værre. Brug intimsæbe eller blot varmt varm og smør evt. med lidt olie bagefter.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Penis - pikken - Kønssygdom, om Smegma og om Svamp.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 3. sep 2007 06:35, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS"