Hvidgullige knopper under forhuden

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS
Besvar
Endnu-en-anonym

Hvidgullige knopper under forhuden

Indlæg af Endnu-en-anonym »

Hej Per

Først lige en tak for din indsats i dette forum. Jeg er sikker på at det hjælper mange. :)

Nå, men jeg er endnu en af dem der vil spørge om nogle hvidgullige prikker på penis. De sidder på indersiden af forhuden i en form for samlet gruppe, hele vejen rundt om penis - ca. 2 cm fra penishovedet. De er omkring 1mm og der er rigtig mange. Der sidder også nogle få lige under hovedet ved strengen. Jeg mærker ikke rigtig noget til dem andet end at de jo er lidt ru. De har været der så længe jeg kan huske, men der er nok kommet flere med tiden. Og JA - de har da plaget mig... men ikke fysisk.

Jeg har søgt en del på nettet og det tætteste jeg er kommet, er det der kan ses på dette site (siden er ret langsom men den dukker op på et tidspunkt):
http://dermatlas.com/derm/IndexDisplay. ... 1205891421

Jeg vil gerne sende dig et billede da jeg ikke lige har et sted at uploade det. Hvor kan jeg sende det til?

Bør jeg få lægen til at se på det eller er det bare så ganske almindeligt og i givet fald hvad? Hvis det er det, der på engelsk hedder Fordyce spots er der vel ikke rigtig noget at gøre andet end at acceptere dem som en del af en selv?

Med venlig hilsen og på forhånd mange tak :D

Anonym
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvidgullige knopper under forhuden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Endnu-en-anonym

Her er så det billede, der findes på den side du nævner:

Billede
Klik på billedet for at se det større
(Hentet fra dermatlas.com)

Alle små knopper på vores kroppe har åbenbart deres særlige navne, og disse knopper er opkaldt efter en amerikansk hudlæge, der hed John Addison Fordyce (1858-1925) - og knopperne hedder på engelsk Fordyce spots og på dansk, må det så være Fordyces knopper (jeg har ikke fundet et dansk navn). Knopperne er harmløse og naturlige og mange mænd og kvinder har dem - og de minder om PAPLER.

Der findes salve på nettet, der hævder at kunne fjerne dem, men hvorfor bruge krudt på noget, der er helt uskadeligt og naturligt.

Du kan læse mere her (på engelsk) om Fordyce's spot (Wikipedia - eng.)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Kermit
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. jun 2009 18:35

Indlæg af Kermit »

Hej Per

Tak for svaret. Da de ikke ligner helt, er her nogle billeder jeg har taget. Det er ikke helt nemt ;)
Det kan være du kan komme det nærmere?

Billede Billede Billede
Klik på billederne for at se dem større

Jeg tror ikke meget på salver i denne sammenhæng, men hvad er det for en du henviser til?

Med venlig hilsen

Endnu-en-anonym
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Hvidgullige knopper under forhuden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Endnu-en-anonym

Nydelige billeder, der jo til dels ligner billederne her Fordyce's spot (Wikipedia - eng.)

Knopperne er ganske almindelige og helt uskadelige. Den salve jeg har set findes på nettet, muligvis i USA, men lad være med at bruge salver eller andet på nogen fuldstændig ligegyldige knopper/pletter. Vi har knopper og pletter over alt på kroppen - og der bliver flere af dem med alderen :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS"