Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES PIKKE / PENIS
Besvar
ungfyr

Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Indlæg af ungfyr »

Efter udløsning begynder det at svie i min penis... Svien stiger og gør at jeg skal tisse... Når jeg så har tisset svier den dog stadig, og jeg skal så tisse små mængde i omkring 15-20 minutter inden jeg kan ligge mig igen... det er vildt frustrerende... Nogle gange kan jeg godt få udløsning og så ligge uden problemer bagefter, men det er som sagt ikke så tit... jeg aner ikke hvad der er skyld i dette problem, men jeg vil meget gerne af med det... og helst uden at skulle til lægen og tjekkes...

Det kan ikke være en kønssygdom (da jeg ellers ikke er seksuel aktiv), og jeg går også ud fra at jeg kan udelukke blærebetændelse, da jeg har haft problemet i et par år, og ellers ikke har problemer med vandladningen... KUN efter udløsning!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej ungfyr

Det er lidt vanskeligt at sige, hvad det skyldes. Når du ikke har haft sex med en anden endnu, så kan det jo næppe være en kønssygdom. Det kan evt. skyldes, at trykket fra udløsningen laver små rifter i urinrøret, som så svier, når der kommer urin(syre) i de små rifter, når du tisser. Hvis det er et større problem, kommer du nok ikke uden om en tur til din læge, som har set adskillige pikke/peniser i sin praksis. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Indlæg af Gæst »

Har præcist samme problem og har spurgt min læge. Han kan ikke gøre noget ved det. Har du ikke nogle gode råd Per H. ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan foreslå ud over, at man får tjekket for kønssygdomme. Måske kan svien opstå efter en klamydiainfektion, men der kan være mange andre uskadelige årsager.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Kristian

Indlæg af Kristian »

Jeg har lige været nede og snakke med min læge som sagde det var et kendt problem blandt især unge, men ellers ikke kunne sige mere til det.

Jeg har det på samme måde men fandme kun når jeg har drukket alkohol. Det er vildt underligt. Det sker meget sjældent i "ædru" tilstand men næsten hver eneste gang, hvis jeg har drukket alt mellem én og adskillige genstande.

Nogle der har det på samme måde?

Mvh Kristian 26 år
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kristian

Problemet kan skyldes forskellige uspecifikke betændelsestilstande i urinrør, blære og blærehalskirtel. Det er ikke altid muligt at behandle disse tilstande, som ikke nødvendigvis er kønssygdomme. Smerterne opstår ofte ved ejakulationen og ikke sjældent i spidsen af pikken.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Fyr

Indlæg af Fyr »

Jeg har det på samme måde og har søgt omkring på det.
Det kan skyldes prostatitis som vistnok er en betændelsestilstand i prostata. Din læge vil kunne mærke dette ved at mærke efter analt. Hvilket jo i sig selv er skræmmende nok for de fleste.

Desværre er der nok ingen vej uden om lægen :(
samme issue

Re: Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Indlæg af samme issue »

Det virker til at være et delvist ukendt, men meget udbredt problem ... dog uden løsning: Svie efter udløsning (Netdoktor-debat)

Stadig ingen kur?

Den håbefulde...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Svie og tisseproblemer efter udløsning!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den håbefulde

Tilsyneladende ikke, men da der sikkert er mange årsager til svien, så kan der sagtens være behandlingsmuligheder for nogen årsager, hvis man kan finde dem.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES PIKKE / PENIS"