Rød plet - blodsprængning?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES PIKKE / PENIS
Besvar
Gæst

Rød plet - blodsprængning?

Indlæg af Gæst »

Hej, jeg lider af en del angst og stress i hverdagen og på et tidspunkt tog jeg en jernpille fordi det sortnede for mine øjne.. men så en dag hvor jeg onanerede (dreng 18 år) kunne jeg mærke tæt på udløsningen af det føltes lidt anderledes end normalt, jeg havde ellers lidt mere ondt end normalt, men tænkte ikke på det kunne være et problem.

I det da jeg fik udløsning fik jeg mange smerter, jeg blev rød på bagsiden og ligesom helt op til hvor forhuden ender og på forsiden (når man kigger ned) var der også en lille, men mere mørk plet på penis ved roden.

Så spørgsmålet er.. Kan det været presset som resulterede blodsprængninger?? eller er det normalt at man pludseligt kan få ondt og det kan give mørke mærker og det bliver rødt med små åre nogle steder.. for der er nok kommer mere blod der ned, som jeg selv tror på grund af presset og det ekstra blod fra pillerne

som sagt, lider jeg meget af stress og andre ting.. det virker enormt deprimerende om det overhoved bliver sig selv, for jeg har mange smerter ellers og er bange for det kan give permanente skader eller ske igen og det så bliver værre :'/.. stresser helt vildt! hjælp..!!

ved ikk helt hvad jeg skal gøre, det skete for 2 mdr. siden og det er blevet lidt bedre på bagsiden og det gør lidt ondt, men her for 3 dage siden har jeg fået svamp og smøre mig i creme 2 gange dagligt og vasker mig hver dag med intim sæbe, så mit focus er mere på svampen lige nu end de blodsprængninger.. er det normalt?? hvad kan man gøre for at undgå?? osv.. gerne seriøse svar :)

tak på forhånd!! :D
lalala90
Tilmeldt bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. jan 2009 21:50

...

Indlæg af lalala90 »

underligt nok står der gæst, men prøver lige at skrive igen så jeg får en mail når der nogle der skriver. (brugernavn: lalala90)
tak!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Rød plet - blodsprængning?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej lalala90

Hvis man(d) hiver for hårdt i håndtaget, så kan der selvfølgelig godt opstå småskader i hud og væv, men det er meget forbigåede og er ikke noget man(d) behøver at bekymre sig om eller være angst for. Man må man(d) så bare tage lidt mindre hårdt fat næste gang. :1:

Jernpiller indeholder ikke blod, men jern forøger blodmængden.
:idea: Se mere her Blod- og jernmangel (jernmangelanæmi) (Netdoktor.dk)

Med hensyn svampen, så skal du blot følge lægens anvisning. Måske skulle du osse snakke med din læge om din angst og stress.

:!: Og husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon [mobil], det her!!! (Siger den gamle dansklærer) :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
lalala90
Tilmeldt bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. jan 2009 21:50

...

Indlæg af lalala90 »

Mener ikke selv jeg har hevet for hårdt, men bare det normale samme. Det føltes bare lidt mere smertefuldt og anderledes under processen.
Ja, ved godt at jernpiller forøger blodmængden, det er jo derfor jeg spørger om det muligvis kan være derfor? at der ligesom er kommet mere der ned og på grund af presset fra stress, kan det have udløst blodsprængninger??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Rød plet - blodsprængning?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej lalala90

Jeg tror bare, at det handler om en tilfældighed - og jeg tror bestemt ikke, at det har noget med jernpillen at gøre - det er ikke sådan, at man får mere jern på, fordi man spiser jernpiller :2:.

Hvad handler dit stress og din angst om?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
lalala90
Tilmeldt bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. jan 2009 21:50

...

Indlæg af lalala90 »

Hej Per

Tror bestemt ikke at man får mere "jern" på fordi man spiser jernpiller :D Var jo fordi det sortnede meget for mine øjne også tog jeg en enkelt, men af en eller anden grund begyndte det at stikke meget efter pillen i både ben, arme og hoved.

Jeg skriver på angstforeningen med mit stress og angst problemer. Jeg har over 10 år gammel stress (taget mig 18 årige alder i betragtning) og alle tænkelige angst symptomer, så som panikangst som "hoved" problem som gør en meget sårbar for andre angst tilstande.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Rød plet - blodsprængning?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej lalala90

Men her er så ikke noget at være angst for. Måske skulle du få noget hjælp til dine angstsymptomer, en ungdomspsykiater måske?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
lalala90
Tilmeldt bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. jan 2009 21:50

...

Indlæg af lalala90 »

Er jeg heller ikke, da jeg har været hos lægen 20 gange på et halvt år :P puha, ja det er mange symptomer man skal have banket på plads. (sygdomsangst i dette tilfælde)

- men hvorfor sker der blodsprængninger i penis? hvor lang tid går der normalt før det sådan set begynder og forsvinde? og kan det godt give et lille mørkt område når det er sket?..
har ellers et rødt på bagsiden som efter 2 mdr. er ved at forsvinde helt, men på oversiden er der en inde ved roden, og helt inde bagved fra roden er der kommet en blodåre ned som så har givet en lille mørk plet i slap tilstand, er det da normalt?.. :/

Jeg er lige blevet henvist til en ungdomspsykiater her i dag og skal have fat i den rigtige henvisning til hun/ham.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Rød plet - blodsprængning?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej lalala90

Hvis man kigger ordentlig efter på sin krop, så er der rigtigt mange interessante pletter og knopper og fremspring og buller og huller, man kan bekymre sig om :1:. Blå mærker og blodudtrædninger forsvinder igen og kan ikke på nogen måde skade en, så det er spild af tid at bekymre sig om dem.

Det lyder som en rigtig god ide at få snakket med en ungdomspsykiater. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
lalala90
Tilmeldt bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. jan 2009 21:50

...

Indlæg af lalala90 »

Er jeg helt fuldt fast på de vil, men som du ved når man er angst og stress kan de mindste ting får tankerne i gang og for det meste få en til at tænke i det forkerte baner. Jeg kan f.eks lyve for mig selv nogle gange og det gør mig tit forvi ret, for så ved jeg ikke hvad der er op og ned længere, så derfor må man gå til lægen og få det bekræftet. Var jeg så, men jeg trak ikke bukserne ned da de bare sagde det var normalt, men bare at sige det hjælper ikke meget selvom det er en læge, man skal ligesom bliver overbevist. Så fik et papir jeg skulle udfylde til næste gang, men selvom han sagde det var normalt, ligger det stadig i baghovedet "mon det er normalt?" "hvad nu hvis.." osv osv.. stresser man og bliver bange.

Håber du forstår og det derfor jeg skriver her ind til at få det bekræftet lidt mere. Ved godt du ikke er læge, men vil da gerne vide hvorfor det sker og hvad grunden er egentlig hvis du kan forklare?
Fik bare at vide at det var fordi der løb mere blod der ned.. men hvad nu når jeg har samleje med kæresten og det sker ingen?? Bliver jeg lammet der nede i en del måneder pga af hvad? :/
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 5: Rød plet - blodsprængning?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej lalala90

Blodkar kan sprænge ved, at støder dem, klemmer dem, gnubber på dem osv., og det er jo netop, hvad man gør, når man onanerer. Og det er så hvad der er sket for dig, det er såmen osse sket for mig. Det går i sig selv igen. Og det handler ikke om, at der løb mere blod der ned pga. pillen. Der sker intet ved at have samlege med din kæreste, og selvfølgelig bliver du ikke lammet. Brug dine tanker til at tænke på noget andet, end noget der kan gøre dig bange.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
lalala90
Tilmeldt bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. jan 2009 21:50

...

Indlæg af lalala90 »

okay, men det er bare virkelig svært når man er stresset også man gerne vil, men at det bare gør så ondt og at det sagtens kan ske igen.

prøver alt på at komme ud og handle noget mere. Det er bare så svært uden at få hjælp efter 9 mdr. fra kommunen
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES PIKKE / PENIS"