Problemer med at tisse

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES PIKKE / PENIS
Besvar
Gæst

Problemer med at tisse

Indlæg af Gæst »

Hej

Jeg har problemer med at tisse. Det er som om jeg skal slappe ekstra meget af, strømmen er ikke så hurtig/kraftig som den har været. Jeg synes ikke det altid har været sådan, så jeg er blevet bekymret fordi jeg måske synes det er blevet værre. Når jeg så efterhånden har presset det hele ud, så føles det ofte som om jeg ikke er helt færdig. Der kan også gå et stykke tid før der kommer noget ud, selvom jeg har bestemt mig for at tisse. Problemerne er værst på offentlige toiletter eller lign, så derfor går jeg altid ind i en bås hvor man kan låse døren.

Da jeg var til koncert for nylig var det meget svært at tømme blæren helt - måske pga. larmen og folkemylder - jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre hvis der ikke var toiletbåse. Hvis jeg virkelig har fuld blære, kan det måske lade sig gøre, men det føles stadig som om jeg skal presse væsentligt mere end normalt.

Jeg ved ikke om det er noget psykisk eller noget fysisk, men det begynder at irritere mig. Har du nogen ide om hvad det kan være?

Jeg er forresten 22 år.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Problemer med at tisse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Vi er faktisk en hel del mænd, der har svært ved at slippe kontrollen i lukkemusklen til urinblæren i offentlige sammenhænge. Det er jo sikkert en blanding af presset situation og ønsket om en vis privathed, så gør som jeg, gå ind i en toiletkabine og tis der, der er i reglen langt lettere - og så letter det :1:.

:idea: Mange mænd har svært ved at tisse på offentlige toiletter :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej igen og tak for dit svar :)

Desværre er mit problem ikke så let at løse - selv i kabinen kan det være svært. I starten troede jeg at det bare var noget psykisk, men jeg synes det til tider er så slemt så jeg seriøst overvejer om det kan være noget andet, da jeg nogle gange også har problemer når jeg er hjemme. Psykisk har jeg nok altid haft svært ved det (ligesom du skriver mange mænd har) men det er bare blevet væsentligt sværere.

Jeg kom tilfældigvis til at slå op i et lægeleksikon hvor der stod noget om vandladningsproblemer. Jeg nærlæste det ikke, men rejningsproblemer var også nævnt i sammenhængen, og det har jeg også haft problemer med. Her mener jeg ikke 100% impotenthed, men er ofte svært at få den mere end halvt hård, uanset hvad jeg gør - det er også svært at holde erektionen, når jeg er nået så langt.

Jeg har også tænkt på om det kan have noget at gøre med at jeg typisk onanerer 2-3 gange om dagen? Men mindre har svært ved at gøre det, da jeg får en lidt ubehagelig fornemmelse i de nedre dele hvis jeg lader være. Jeg tænker bare, at det burde min krop da sagtens kunne holde til? Det skal lige nævnes at jeg ikke forventer at min pik kan blive stenhård hvis jeg allerede har givet den op til flere omgange, men selv i første omgang kan det være svært - det synes jeg ikke er normalt og sådan har det ikke altid været.

Kan der være en sammenhæng? Jeg mener ikke at det bare kan være psykisk. Det kan måske også være to forskellige problemer? Det er lidt træls at være en ung gut og føle sig som en der er godt oppe i årene :(
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Problemer med at tisse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jeg synes, at du skal tage en snak med din læge, og måske sender han dig til en urolog. Jeg ved ikke, om det er fysisk eller psykisk, men det er en god ide at starte med det fysiske.

Fortæl hvad lægen siger.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej igen

Jeg har været hos lægen og fortalte om problemet. Derefter blev jeg undersøgt fysisk - og han kunne ikke mærke noget unormalt. Det gjorde heller ikke ondt da han trykkede på blærehalskirtlen.

Efter lidt snak frem og tilbage, hvor jeg også fortalte om at jeg ofte havde svært ved at få fuld erektion, sagde han at der måske kunne være nogle problemer med de nerver der styrer lukkemusklen i blæren - og det med erektionen kunne måske også have noget med det at gøre. Altså, at de tilsvarende nerver måske også kunne være påvirket. Det var dog slet ikke noget han var sikker på endnu. Men betændelse i blærehalskirtlen var det ikke, umiddelbart. Sådan har jeg forstået det indtil videre.

Så fik jeg et skema hvor jeg skulle skrive ned hvor meget jeg drikker og tisser i 3 dage... med tidspunkt.

På onsdag skal jeg til lægen igen hvor han vil tage en blodprøve og jeg skal give en urinprøve.

Jeg snakkede med en neurolog jeg kender, som mener at jeg bør få en MR-scanning og evt. andre undersøgelser - det vil jeg da gerne, selvom det måske lyder lidt voldsomt.

Det er bare lidt sjovt at jeg ikke altid har problemerne. Og har jeg ikke problemer med at tisse har jeg heller ikke problemer med erektionen. Jeg ser det alligevel som et problem. Er stadig spændt på hvad det kan være :-)

Jeg takker i hvert fald for din hjælp indtil videre :D
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Problemer med at tisse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Tak for tilbagemeldingen og fortæl om det videre forløb, så bliver vi måske alle klogere :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES PIKKE / PENIS"