Ingen testikler i pungen før 12 års alderen?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES TESTIKLER
Besvar
Sille

Ingen testikler i pungen før 12 års alderen?

Indlæg af Sille »

Lige et spørgsmål fra min kæreste:
Min kæreste og jeg er blevet enige om at tiden er inde for os, vi vil prøve at blive gravide.
Min kæreste fortalt mig så, at hans testikler ikke faldt ned i pungen før han var 12 år, men at hans læge og sundhedsplejerske så ham jævnligt i denne periode, men vi/jeg er nu bange for om min kæreste er fuldstændig steril, eller skal vi stole på at lægen/sundhedsplejersken vidste hvad de gjorde?
Han vil dog ikke endnu gå til lægen og få lavet en test. Jeg har måske bare brug for at vide, om vi har en chance for at blive naturlig gravid?
Jeg har først lige i denne måned smidt p-pillerne, så vi har jo ikke prøvet rigtigt endnu.... Glæder mig til et svar. :)
Sille... [hanne]
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ingen testikler i pungen før 12 års alderen?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Sille

Testiklerne har ganske rigtigt ikke godt af at befinde sig i lysken i for mange år, det kan give sterilitet. Jeg kan ikke sige, om hans læge og sundhedsplejerske gjorde det rigtige eller, om de vidste, hvad de gjorde, osse læger og sundhedsplejersker kan tage fejl.

Hvorvidt han er fertil vil kunne afgøres ved en sædprøve, men jeg synes da lige, at I skulle prøve ½ års tid først. Bliver I ikke gravide efter ca ½ år, må din kæreste gå op til sin læge og bede om en henvisning til laboratoriet m.h.p. en sædprøve.

Tilstanden hedder Kryptorkisme eller Testisretention

:idea: Læs mere her om Testisretention (Sundhed.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES TESTIKLER"