Ømme testikler

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES TESTIKLER
Besvar
Fortvivlende

Ømme testikler

Indlæg af Fortvivlende »

Hej Per.

Jeg har gennem lidt over 1 måned haft ømhed i en testikel.

Jeg får enorme smerter når jeg presser lidt hårdt på min højre testikkel. Det følelses som nogle klemmer omkring min testikkel. Jeg har været hos lægen med det og han sagde der intet var i vejen. Har dog aldrig haft den form for smerte før.

Efter onani følelses det som om min testikler dunker.

Ps. har aldrig haft sex, så det kan ikke være kønssygdom.

Min læge har nu 2. gange sagt der intet er i vejen, men alligevel har jeg aldrig haft så ondt i dem.

Med venlig hilsen

Den fortvivlende, ps. tak for anonymitet.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ømme testikler

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Fortvivlende

Nu er testikler ikke nogen, der bryder sig ret meget om tryk, og da slet ikke hårdt tryk. Så hvis du trykker hårdt på dem, ja så må det nødvendigvis gøre ondt. :1: Lige så lidt som tryk bryder de sig om slag og pres. Hvis de hopper lidt mens du onanerer, ja så giver du dem små slag, og hvis du er højrehåndet, ja så kan du måske komme til at klemme på dem, især den højre testikel.

Har lægen snakket med dig om ikke at gå i f.eks. stramme bukser eller underbukser, for der vil du osse komme til at klemme testiklerne. Det bedste testikeltøj er faktisk kjortler, der kan de hænge og dingle på naturlig vis og blive afkølet, som de skal.

Hvor gammel er du?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Fortvivlende

Svar

Indlæg af Fortvivlende »

Jeg er 18 år gammel..

Det er bare først begyndt for nyligt at der nogle gange kommer.. Det er mest hvis man presser lidt på dem at der kommer.. Lægen sagde intet udover der intet var i vejen. Især blodårerne er også ekstremt ømme
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ømme testikler

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Fortvivlende

Man skal netop ikke presse på dem, for så bliver de ømme. Så prøv om det ikke hjælper, hvis du ikke går og trykker på dem.

Hvad er grunden til, at du går og trykker på dem? Det gør man(d) jo ikke normalt! :11:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Fortvivlende

Svar

Indlæg af Fortvivlende »

Det kom efter jeg pludselig en dag fik enorme smerter i min højre pung.. Lige siden har den været ekstra øm, og presser ikke så hårdt igen som det måske kan lyde til.

Men det er bare mærkeligt :?:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Ømme testikler

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Fortvivlende

Man(d) kan nemt komme til at klemme dem, når man sætter sig, sætter sig på en cykel, har stramme bukser på osv., og ømheden kan godt holde sig lidt bagefter.

Prøv at lade dem være i fred et stykke tid og se, om det så ikke ændrer sig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg har ikke rørt dem i snart 1 måned, og mærkede efter igår, og smerten er stadigvæk den samme.

Jeg er ikke nervøs for det er kræft eller sådan, men synes bare det er mærkeligt den stadigvæk er lige så øm.
JesperG
Tilmeldt bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. mar 2010 11:56

Ømme testikler

Indlæg af JesperG »

Hej fortvivlede.

Hvorfor læser du ikke om ømme testikler på internettet? Jeg har selv døjet med det og har kigget meget på sundhedsportaler såsom sundhedslex.dk og netdoktor. Selv har jeg læst om ømme testikler på sundhedslex.dk Om ømme testikler - ømme testikler er meget normalt. Det er sjældent, at ømme testikler skyldes kræft. Dog skal det være sagt, at testikelkræft er en ret udbredt kræftsygdom.

Godt at høre, at du har opsøgt en læge
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES TESTIKLER"