Testikler eller muskler?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES TESTIKLER
Besvar
Kræbsen

Testikler eller muskler?

Indlæg af Kræbsen »

Hej
Jeg er en gut på 30 år. Jeg har her den senere tid været øm i eller lige omkring venstre testikel.
Det skal siges at jeg har kørt meget cykelløb her i efteråret, hvor testiklerne jo nærmest bliver mast når man sidder på sadlen.
Dog mærker jeg også en ømhed der trækker ned bagerst på venstre balde og ned i benet. Ømheden er også lige ved siden af den venstre testikel. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er testiklen der gør ondt eller om det er musklerne omkring punge. Jeg har undersøgt testiklerne og der er ikke noget usædvanligt at se. Den venstre er lidt større end højre, som jo også er normalt.
Jeg har ikke været ude og cykle siden starten af okt. Ømheden både i balde-ben, og lige ved siden af pungen i venstre side, begyndte midten af okt.
Kan det være testiklen eller er det evt nogle scener/muskler omkring pungen der er ømme pga cyklingen??

Et andet spørgsmål:
Når jeg har onaneret og fået sædafgang, kan jeg godt følge lidt ømhed i testiklerne i noget tid bagefter. Som om de lige skal komme sig efter turen.
Hva kan det være, og er det normalt???

Mvh
Kræbsen
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Testikler eller muskler?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kræbsen

Tjah, det er lidt svært at svare på, men man(d) kan godt få langtidsvævsskader af dårlige sadler og uhensigtsmæssigt tryk på vævet, deraf måske osse smerten efter onani. Men det kan jo osse være overanstrengelse af din ben- og bugmuskler.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Potens og cykling

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES TESTIKLER"