Red Scrotum Syndrome (Rød pung syndrom)

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES TESTIKLER
Besvar
Obscure
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. aug 2011 18:59

Red Scrotum Syndrome (Rød pung syndrom)

Indlæg af Obscure »

Hej Per,

Nu har jeg surfet lidt rundt på din hjemmeside, og synes ikke at være stødt på ligende tråd, desværre.
Så jeg håber du kan hjælpe mig af med mit så pludselige problem.. :shock:

Da jeg i dag ved middagstid stod på badeværelset i færd med at gøre klar til at bad, går det op for mig at "pungen/løg-posen/you name it" er vanvittigt rødt, altså unaturligt rødt, hævet og rynket.

Jeg har døjet lidt med kløe den sidste uge i lysken, men gik med den fornemmelse at det måtte være noget svamp, det har jeg før været ude for og når man bor i Asien med det klima vi har, skal der ikke så meget til. Canesten i en lille uges tid og det er af vejen..

Efter badet begyndte kløen/brændende fornemmelse for alvor -og det er da vel nok den mest vanvittigt kløe jeg har oplevet.. øv! :16:
Jeg har smurt det med at tyndt lag Canesten for at tage toppen, og det har faktisk hjulpet lidt i form a mindre kløe, men ingen synlig forbedring.
Tvært imod så er mine kære "løg" her en times tid efter hævet yderligere, rynket og fugtig/klam hud, en anelse ømme og så syntes de har en snært af at have været indelukket for længe? på trods af jeg stort set lige er kommet ud af badet. Generelt er jeg meget pernippen med renlighed, der bliver ikke sjusket eller sparet på sæben.

Jeg har så efterfølgende Googlet lidt og kommet frem til noget der hedder 'Red Scrotum Syndrome' og som jeg læser det, desværre ikke er nogen konkret forklaring på, årsag eller behandling, er det virkelig rigtigt? :shock:

Der står bl.a. på flere steder at steroide salver eller i anden form kan være årsag, og jeg har faktisk eksperimenteret selv med steroider for ca et år siden, kan der være en sammenhæng? Kuren stod på i 6 uger med stop fra dag-til-dag og altså aldrig afsluttet, hvilket jeg har hørt ikke er drøn smart da kroppen skal sættes i gang igen med nogle tabeletter (det er en anden snak....)
Der står også det kunne tyde være en allergisk reaktion og svækket immune forsvar, og selvfølgelig ubeskyttet sex (no surprise)

Der står også at det er en svampelignende tilstand af en art? og derfor kan lindre kløe lidt med eks. Canesten - So I Did.

Jeg har altid været lidt det "sorte får" hvad angår sygdom, astma som lille, allergi til op over ørene, tør/fedtet hud, så sære udslæt pga min sarte hud er desværre hverdag.

Og til sidst 'flaget i kagen' lige for at afrunde, så havde jeg ubeskyttet sex for godt 3 uger siden :11:

Men hvad siger du Per, HJÆÆÆLP! Hvordan kommer jeg af med det her?
Folk beskriver hvordan de har måtte døje med skidtet i op til 10 år...

Skal jeg være super påpasselig med ikke at smitte andre, eller hvordan? :15:

I forhold til at behandle det er der nogle der har haft god erfaring med noget 'Sudocream'? hvad end det er..

Billede
Klik på billedet for at se det større

På forhånd tak,

Venligst
"Obscure"
Senest rettet af Obscure 11. aug 2011 09:55, rettet i alt 1 gang.
Obscure
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. aug 2011 18:59

Re: Red Scrotum Syndrome (Rød pung syndrom)

Indlæg af Obscure »

Hej igen med jer,

Det er nu Søndag, dagen efter de første tegn og symptomer, og desværre.. så er det ikke blevet bedre, tværtimod så er det blevet værre, suk!

Siden i går, har mit udslæt nu bredt sig til lysken, hvor det næsten har udviklet sig til noget blæredannelse, jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det, udover at det klør vanvittigt, men nu også er temmelig ømt at have boxershorts på. Kunne tænke mig at det måske er mine boxershorts der har gnubbet godt i nat, og derfor er det område mere irriteret?.. Hvad siger i?

Og ikke nok med det, så har jeg nu også fået en anelse kløe og rødme på spidsen af glans og på forhuden som i kan se.
For mig at se ligner det svamp, kan man tænke sig at jeg smitter mig selv?

Og jeg kan ikke lade være med at tænke hvad bliver det næste?..

Det var min plan at komme til en læge asap, og forhåbentlig allerede i morgen, Mandag.
Så jeg vender tilbage i morgen med svar fra lægen, hvordan og hvorledes.

Billede Billede
Klik på billedet for at se det større

Hvad fejler jeg? Kan det være det her 'Red Scrotum Syndrome' der forsager alle de her symptomer, er det blot en heftig svampeinfektion? Eller kan det være noget helt tredje? Jeg krydser og håber på det ikke er 'alvorligt'.. :cry:
Men jeg syntes godt nok den er led omgang og forsøger at forholde mig positivt til situationen, selv om det lige nu ikke ser ret godt ud.. :|

Jeg håber ikke mindst at dette blot er en lærestreg der er på retur, men også at i læsere forhåbentlig bliver klogere.
Det er i hvert fald ikke hver dag, at jeg ligger mine 'løg' på nettet til frit skue... :flov:

På forhånd tak,

Venligst
"Obscure"
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Red Scrotum Syndrome (Rød pung syndrom)

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Obscure

Jeg er jo ikke hudlæge eller tropemediciner og i den forstand er jeg blot en lægmand :1:. Jeg kender ikke Red Scrotum Syndrome, men kan forstå på de engelske sider, jeg har fundet (har ikke fundet noget på dansk), at det være en lidelse, der osse kan rubriceres under dysaesthesia (wikipedia), og at der kan være mange årsager til syndromet. Det er netop et syndrom, hvilket betyder "en gruppe af symptomer".

Hvad dit udslet og rødmen og svien skyldes, kan jeg ikke sige. Det kunne ligne en svampelidelse, det kunne osse godt ligne et allergisk udslet, det kunne være fremkaldt af dit steroid-forbrug eller hvad der nu var i pillerne, det kunne evt. have sammenhæng med din astma og meget andet, så det er fornuftigt, at du går til lægen.

Fortæl hvad lægen foreslår, at det er - og god bedring.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Obscure
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. aug 2011 18:59

Re: Red Scrotum Syndrome (Rød pung syndrom)

Indlæg af Obscure »

Hej Per,

Så har været en tur ved lægen.

Lægen var ikke bekendt med Red Scrotum Syndrome, og jeg tror måske der var lidt kommunikations vanskeligheder.. hehe
Men han skulle være en dygtig hudlæge, siges det.

Det jeg forstod på ham var at udslettet i lysken ganske enkelt var en svampe infektion, det samme dillerhovedet.
Rødmen på pungen kunne godt have en sammenhæng med den steroid creme jeg har havde smurt på dagen forinden, men også sagtens være forbundet med svampe infektionen.

Jeg fik en intim shampoo, piller mod kløe, og en gennemsigtig gele-agtig creme der skulle smøres med to gange om dagen.

Desværre kan jeg INTET sige om den medicin jeg har fået udleveret, da det altsammen kom no-name containers kun med med en udløbsdato.. men det er vist bare sådan man får det udleveret når man som jeg bor i Asien.

I dag ser det hele meget bedre ud, kløen og udslæt er aftaget og vil tror om en lille uge så er den så go' som ny igen. Pyyyha!

Men tak alligevel, du skal have stor ros for dit website, megen nyttig information.

Venligst
"Obscure"
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Red Scrotum Syndrome (Rød pung syndrom)

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Obscure

Tak for tilbagemeldingen. Og tak for rosen :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES TESTIKLER"