Ekstremt følsomme testikler?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES TESTIKLER
Besvar
Gæst

Ekstremt følsomme testikler?

Indlæg af Gæst »

Hej Per.

Jeg kan se du har hjulpet en hel masse mennesker med deres bekymringer, så derfor håber jeg du kan hjælpe mig!

Jeg har så lang tid jeg har kunne huske, haft ekstremt følsomme testikler. Jeg kan ikke lide de bliver rørt - heller ikke af mig selv, det giver en ubehagelig følelse både psykisk og fysisk.

Den fysiske kan bedst beskrives som en rivende smerte bag ved testiklen som også kan mærkes i den nederste del af ryggen. Det psykiske føles som en form af angst :11: . Jeg har for 2 års tid siden fået dem tjekket af en læge, han sagde han ikke kunne mærke noget unormalt ved dem.
Så jeg er lidt på bar bund, kan du måske hjælpe mig videre her?

Jeg krydser ihvertfald fingre for et svar.

Hvis det har nogen indflydelse så fylder jeg snart 20 år.

Jeg kom lige i tanke om noget der måske kan hjælpe dig lidt.

Jeg har ikke haft sex i 3 år, jeg har simpelthen været for genert til at fortælle nogen piger om mine følsomme testikler.
Så for at holde min trang til sex nede er jeg nød til at onanere 1-2 gange dagligt. Jeg tænkte at det måske kunne overbelaste testiklerne og de derfor bliver ekstremt følsomme?

Håber virkelig på lidt hjælp :).

Mvh
Gæsten.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ekstremt følsomme testikler?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæsten

Det handler i hvert fald ikke om "overbelastede testikler" pga. manglende sex, sådan fungerer fysikken ikke. :1:
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt smerten sidder i huden på pungen - eller om det handler om selve testiklerne, som er meget følsomme for tryk?

Mennesker har meget forskellige pirrings- og smertetærskler. F.eks. kan nogle kvinder næsten ikke tåle berøring på deres brystvorter, mens andre kan tåle tryk og nulren i stor stil. Sådan er det osse for mænd, nogle kan tåle meget berøring af testiklerne og andre næsten ingen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Ekstremt følsomme testikler?

Indlæg af Gæst »

Hej Per!

Mange tak for svaret, jeg mærket lidt efter.

Smerter sidder som sådan ikke i testiklerne, men bag ved. Efter at have kigget lidt på et anatomi-kort over testiklerne har jeg fundet ud af det ikke er selve testiklerne der gør ondt. Men enten sædlederne eller bitestiklerne.

Nu ved jeg godt at alle har hver sin smertetærskel, men hvad er "normalen" på sædlederne eller bitestiklerne?
Det gør nemlig ondt selv ved et let tryk (hvis jeg skal barbere dem fx).
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ekstremt følsomme testikler?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæsten

Hvor længe har det stået på? Der findes f.eks. betændelsestilstande i bitestiklerne (vandbrok).

Går du med stramme underbukser/bukser?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES TESTIKLER"