Svigt af kæresten inden abort

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ABORT
Besvar
Gæst

Svigt af kæresten inden abort

Indlæg af Gæst »

Hej Per
jeg er 33 og pt gravid jeg skal i morgen starte på medicinsk abort, mit problem ligger i at min kæreste ikke rigtigt har lyst til at tale om det, og end ikke tilbyder at tage med ..... Har ellers fortalt at jeg er bange og nervøs for det der skal ske, men det lader som om at han tror det er som at få trukket en tand ud. Han har med en tidligere kæreste været med til en medicinsk abort og har i øvrigt 2 børn nu. Hvad skal jeg stille op? Er utrolig såret af hans manglende medfølelse samt engagement.
med venlig hilsen
LV
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Svigt af kæresten inden abort

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej LV

Min umiddelbare respons er: Drop kæresten og få barnet! Uanset hvad, er det jo ikke en mand at samle på. Det bliver næppe sidste gang, han efterlader/svigter dig i en meget betydningsfuld situation. Hvis du skal fortsætte med ham efter aborten, så vil det nok kræve en del PARTERAPI. Lige meget hvad du beslutter dig for, så held og lykke med det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Per
Tak for dit hurtige svar, hvad jeg dog ikke lige fik nævnt er, at jeg egentlig ikke vil være mor pt, og da slet ikke enlig mor ikke at der er noget galt med det men tror desværre ikke jeg er stærk nok til det ansvar.

Jeg reagere dog meget på at jeg er gravid ... mine hormoner er vist hvad man kalder løbet løbsk ... Jeg tuder dagligt, og tankerne farer rundt i mit hoved. Det jeg egentlig bare trænger til er at vide, at han tager dette seriøst og forstår det ikke bare er en lille ting i min verden ... bare fordi han har prøvet det før og det åbenbart gik fint og Ex'en ingen problemer havde med, er jeg jo en anden og har andre behov. Jeg har brug for at vide at han støtter mig i dette og er der for mig ... hvilket han jo så ikke er!!! Jeg er bange for at når dette er ovre .... at jeg langsomt vil trække mig væk da jeg ikke helt kan komme over at han kunne være så ligeglad.

Det er dog også kommet bag på mig at jeg kan reagere så voldsomt at jeg ikke er herre over mine egne følelser og kan græde i timer i træk og få åndenød, ikke kunne synke og få det fysisk dårligt.

Til alt held har jeg en håndfuld fantastiske veninder jeg bruger meget i denne tid, men det er jo ikke helt det samme, når man bare gerne vil have kæresten til at holde om en i stedet.

med venlig hilsen
LV
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Svigt af kæresten inden abort

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej LV

Naturligvis vil du gerne have, at din (ex?)kæreste tager dig alvorligt og støtter dig i den svære situation, som I er fælles om. Abort ér for langt de fleste kvinder (og mange mænd) en ganske alvorlig eksistentiel beslutning.

Overvej, at når han svigter i denne her situation, hvordan vil han så reagere siden hen, hvor du har brug for ham! Måske er han for umoden til at indgå i et forhold.

Får du brug for at læse lidt, så kan jeg anbefale [bog] Britt Karin Larsen: Du er alligevel til, Hans Reitzels Forlag, 1990
Bogen er en kvindes smukke afsked med det barn, hun valgte ikke at føde. Og hendes accept af den beslutning.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Per
Gik fra ham samme aften, som jeg fik aborten, kunne simpelthen ikke forsvare over for mig selv at blive sammen med ham.
Det har været hårdt, men jeg er sikker på, det var den rigtige beslutning :-)
Tusind tak for en dejlig side, det var rart helt uforpligtende at komme af med lidt af det, man går og tænker på.
Med venlig hilsen
LV
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Svigt af kæresten inden abort

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej LV

Tak for din tilbagemelding og held og lykke med dit liv fremover.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ABORT"