Homoseksuelle mænd og femininitet

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG SEX MED ANDRE MÆND
Besvar
Happy

Homoseksuelle mænd og femininitet

Indlæg af Happy »

Hej Per

Min bedste vens bror er homoseksuel - udover ham kender jeg også et par andre homoseksuelle mænd.

Allerede i barndommen og ungdommen viste han tydelige tegn på, at han havde havde meget feminine træk og feminine værdier. Han var ikke helt som vi andre drenge. Ja jeg vil nærmest beskrive ham som pige-agtig.

De andre homoseksuelle mænd, som jeg kender og de jeg ser, syntes også at have meget feminine træk og bløde feminine værdier. Måske derfor kvinder elsker bøsse-venner :lol: - No offence to anybody.

Jeg har læst lidt omkring forskning på området, og du skriver selv et sted om, at hypothalamus er mindre hos homoseksuelle mænd i sammenligning med heteroseksuelle mænd.

Jeg har også læst, at forskere mener, at mødres immunsystem gør sønner til bøsser via forstyrrelse i hormonbalancen i de sidste stadier af fostertilstanden.

Jeg ved godt, du mener vi er multiseksuelle og ikke mener seksualitet er en permanent ting, og at den kan ændre sig med tiden.

Men har du en teori eller måske en forklaring på, hvorfor homoseksuelle mænd (eller ihvertfald mange) er feminine, og har bløde feminine værdier ?

Venlig hilsen
Happy
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Homoseksuelle mænd og femininitet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Happy

Først så findes bøsser og lesbiske i alle afskygninger - alt fra meget feminine til meget maskuline, så det er vanskeligt at udlægge det som om at bøsser overvejende er feminine, der er faktisk mange meget maskuline bøsser. Du kan f.eks. kigge på kontaktsiden Boyfriend og se bredden.

Undersøgelsen om hypotalamus (Johann Hari, 15. januar 2007: Får har ret til at være homoseksuelle), som jeg refererer i et andet svar er blot én af overordentligt mange forskellige forklaringer.

Jeg tror, der er mange forskellige årsager til, at vores seksualitet udvikler sig som den gør, biologiske, psykologiske, sociale og tilfældige årsager.
Man kunne jo f.eks. antage, at en dreng fødes med lidt mere følsomme anlæg og, at disse støttes af moren og, at drengen måske derfor på den måde identificerer sig mere med moren end med faren og så videre.
Og for andre drenge er der helt andre årsager.

Billede
Maskulin eller feminin? :1:

:idea: Homoseksualitet (Wikipedia)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG SEX MED ANDRE MÆND"