Er jeg bisexuel?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG SEX MED ANDRE KVINDER
Besvar
havfruen
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. apr 2007 22:17

Er jeg bisexuel?

Indlæg af havfruen »

Kære Per Holm Knudsen
Jeg er en kvinde på 40 år, som er begyndt at blive seksuelt tiltrukket af kvinder. Det foruroliger mig meget, og gør mig utryg, og jeg forstår det ikke. Jeg har altid haft forhold til mænd, og altid været forelsket i mænd. Jeg har været alene i ca 1 år, efter et fire år langt forhold til en mand, jeg ikke fik børn med, og som var forstenet rent erotisk. Jeg savner en kæreste, men føler mig endnu ikke helt parat. Og bliver nu ekstra forvirret, fordi jeg får tanker om kvinder, jeg ikke har haft før. Det er både veninder og kvinder jeg ser helt tilfældigt, som jeg får seksuelle tanker om. Betyder det at jeg er biseksuel? For tiden tør jeg ikke, og har næsten ikke, lyst til mænd. Det er også nyt for mig, som altid har været meget glad for mænd og deres kroppe. Jeg er dybt forvirret over det, og bliver både angst og ulykkelig ved tanken.
havfruen
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er jeg bisexuel?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej havfruen

Ja, du er åbenbart som de fleste andre mennesker, at du rummer muligheden for osse at føle dig seksuelt tiltrukket af dit eget køn. Fremfor for at bruge betegnelserne homoseksuel, biseksuel, heteroseksuel så foretrækker jeg at betegne mennesker som multiseksuelle, altså at vi mennesker rummer mange forskellige muligheder for seksuelle lyster.

Der er nu ikke noget specielt mærkeligt i at en skuffelse hos det ene køn, kan vende opmærksomheden mod det andet køn. Du skriver jo osse, at du ikke rigtigt tør begynde på noget med mænd for tiden, og da seksualiteten jo ofte har sit eget liv, så må den finde en anden mulighed - og det er så altså kvinder, som jeg iøvrigt fint kan anbefale :1:.

Så tillykke med at du har udvidet dine muligheder :1:.

:idea: PSYKE & SEX om Homoseksualitet - Homosex
:idea: PSYKE & SEX om Homoseksualitet og venskab
:idea: PSYKE & SEX om Multiseksualitet

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG SEX MED ANDRE KVINDER"