Sprøjter

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG EJAKULATION
Besvar
Skumfidus

Sprøjter

Indlæg af Skumfidus »

Hej Per.. :)

Hvad er det der gør, at kvinder kan sprøjte, når de får en orgasme? Hvad er det man skal 'ramme'? Jeg har kun prøvet at sprøjte rigtigt når jeg onanerer, og der bruger jeg en vibrator og masserer klitoris - på samme tid.
Er det g-punktet man skal ramme eller er det klitoris? Eller begge dele på en gang?

Jeg har prøvet at på en måde sprøjte når jeg har sex med en fyr, men det er kun når han bruger sine fingre. Jeg kan ikke når hans pik er oppe i mig.

Kan man på en måde træne det, så man kan sprøjte endnu mere eller hvor man kan få nemmere ved at gøre det (hvor der ikk skal særligt meget til)?

Det ville være dejligt hvis du kunne fortælle lidt om det, og måske finde nogle links. Både om hvordan man kommer til det, hvorfor man gør det og hvordan man kan træne det. Det er jo en dejlig følelse. Desuden vil jeg gerne overraske min kæreste med det, fordi han synes at det er rigtigt frækt.

Glæder mig til at høre fra dig. :)

- Skumfidus
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sprøjter

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Skumfidus

Som du kan se af de andre svar i dette forum, så er der (mindst) 2 grunde til, at nogle kvinder sprøjter under orgasme.

1) Det kan være urin. Ikke så få kvinder kommer til at strinte lidt urin under orgasme. Det er nemt at konstatere om det er urin, smag på det, urin er helt sterilt.

2) Det kan være en prostatasekretligende væske som formentligt udskilles fra Skenes kirtler. Men man ved endnu ikke, hvordan de små kirtler kan udskille så meget væske, som der nogen gange kommer. Denne væske smager ikke af urin. Du kan finde en illustration af Skenes kirtler (Skenes Glands) på denne side: Skene's Glands.

Det er et mindretal af kvinder, der enten kommer til at tisse eller udskille den omtalte væske.

Læs mere i PSYKE & SEX om Ejakulation - kvindelig.

Da det kun er nogle kvinder der er i stand til at sprøjte, så tror jeg faktisk, det mere handler om medfødte anlæg end om træning. Jeg tror, at du bliver nødt til at finde ud af, hvordan lige netop du sprøjter, og selvfølgelig osse finde ud af, hvad du sprøjter med. Urin smager lidt salt, mens sekretet fra Skenes kirtler smager lidt mere fadt og ikke er helt så tyndtflydende som urin.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Skumfidus

Indlæg af Skumfidus »

Okay, mange tak for det. :)

Så må jeg jo lige kigge lidt på det. Havde bare fået på fornemmelsen af, at det var noget man kunne træne sig til så der kom mere eller at man ku styre hvornår det kom og ikk kom.

Men hvordan kan det være at jeg kun kan når men bruger fingerne eller en vibrator? Det er ikke nok med en pik. Er det fordi man skal ramme et bestemt punkt, eller?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Sprøjter

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Skumfidus

Udgangen for Skenes kirtler sidder lige i nærheden af og under klitoris.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG EJAKULATION"