Min Pik - Endnu et indlæg

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORHUD
Besvar
Anonym4

Min Pik - Endnu et indlæg

Indlæg af Anonym4 »

Hey Per

Jeg fylder 18 inden for de næste par måneder

Jeg har læst flere steder at man bliver ved med at vokse til man er godt 21 år? Hvor meget mere kan jeg regne med at min pik gror?

Jeg er pt. 14-15 cm længde (afhænging af ophidelse) og 12.5-13.0 cm målt fuldt omkring med målebånd (ved tykkeste sted) - Hvilket ifølge hvad jeg har læst svarer meget godt til gennemsnittet, næsten præcis i midten ligger det mig vist?

Jeg har ikke kunne trække forhuden helt tilbage siden jeg var en 7-9 år, og blev opereret for noget dengang, dog erindere jeg ikke hvad og jeg kan bare huske at siden dengang har jeg ikke kunne trække den tilbage grundet at noget af forhuden sidder fast på pikhovedet (2 steder)

Noget jeg husker jeg blev fortalt af lægen var at skulle øve mig på i badet på at trække den tilbage, sådan af den i sidste ende ville løsne sig, det gjorde den dog aldrig

Det er noget jeg har tænkt mig at gå til lægen med - for så vidt jeg ved skal det væk sådan at jeg får mulighed for at trække forhuden helt tilbage og vasken mig grundigt

Dog har jeg haft problemer med selvtilliden nogen tid tilbage, så det holdt mig virkelig tilbage for at gå til lægen med det - det er dog ikke rigtig et problem mere, jeg skal bare have taget mig sammen til at ringe og aftale en tid

Tror du dette på nogen måde kan have hæmmet min vækst med pikken - eller er det noget jeg skal spørge lægen om? :D

Mvh Anonym4
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min Pik - Endnu et indlæg

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym4

Man m/k vokser fysisk indtil engang i begyndelsen af 20'erne, og mænds hjerner er først ordentligt modne omkring 25-26 år, hvilket desværre resulterer i mange trafikdræbte unge mænd mellem 18 og 25 år.

Med hensyn til din pik, så er det ikke til at vide, hvor længe den vokser, kroppen har det med at tage nogen spring, så måske / måske ikke vokser den lidt mere.

Noget andet er, at du skal have gjort noget ved din forhud nu. Få en henvisning til en urolog (en speciallæge i urinveje). Hvor vidt adskillelsen sker kirurgisk eller ved behandling med hormoncreme afhænger nok af, hvordan og hvor meget sammengroningen er. Så af sted til lægen med dig, når det er ordnet, så hjælper det sikkert en del på din selvfølelse.

Jeg tror ikke umiddelbart, at der er sammenhæng mellem størrelsen og sammengroningen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORHUD"