Omskæring - ulemper

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORHUD
Besvar
Gæst

Omskæring - ulemper

Indlæg af Gæst »

Hej..

Jeg kunne godt tænke mig at få fjernet noget af forhuden da både jeg og min kæreste kan mærke det under samleje og føler det en smule irriterende. Jeg mister lysten en smule.

Er der stor sandsynlighed for, at jeg ved omskæring får nedsat følelse i pikken? Har for det meste kun hørt positive ting om omskæring for mænd, der ønsker det af samme grunde som mig.

Kan der være andre ulemper ved det?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Omskæring - ulemper

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Mange mænd lever jo udmærket med at være omskåret. Ved ethvert indgreb i vores krop er der jo en risiko for, at det ikke går helt, som man ønsker sig. Af ulemper kan som sagt tænkes nedsat følsomhed og desuden dårlig ardannelse, infektioner m.m. Men jeg tror ikke følsomheden vil blive mærkbart nedsat.

Problemet med omskæringer er de kulturelt betingede omskæringer, hvor børnene ikke selv bestemmer, om de vil omskæres eller ej, og derfor mener jeg personligt, at omskæringer, der ikke er medicinsk begrundet, burdes forbydes, både hvad angår piger, og hvad angår drenge. Enhver over 18 år kan så siden blive omskåret, hvis vedkommende ønsker det - præcist som du ønsker det. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar: Omskæring - ulemper

Indlæg af Gæst »

Er helt enig i at omskæring forårsaget af kulturelle årsager skulle forbydes. Nu er det sådan jeg kun er 17 år, så er der ikke andet for end at vente??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Omskæring - ulemper

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

I dit tilfælde er der jo tale om en medicinsk begrundelse, nemlig gene ved samlege, så det ville osse efter min opfattelse være OK. Snak med din læge om det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORHUD"