Hvor ondt må det gøre?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om FORELSKELSE
Besvar
Hanne

Hvor ondt må det gøre?

Indlæg af Hanne »

Hej Per,

Jeg vidste ikke helt hvilket emne jeg skulle putte dette indlæg under, men jeg prøver her.

Jeg er ulykkeligt forelsket. Manden er ikke interesseret og jeg ved at jeg "bare" må komme over det. Det er svært og det der også bekymrer mig er at det rent fysisk gør helt vildt ondt i hjerteområdet.
Er det almindeligt? Og hvor ondt må det gøre? Man kan jo blive bange for at der er noget andet galt med hjertet eller noget.

Men det gør ikke ondt hele tiden. Kun de tidspunkter hvor jeg bliver ramt af sorgen over ikke at kunne være tæt på ham, når nu det er det jeg allerhelst vil. Og nogle gange lidt dagen efter en kæmpe tudetur er jeg stadig øm og helt vildt træt.
Jeg er midt i 40'erne.

Kan du sige noget klogt om det eller er det bedst jeg går til lægen?

Mvh
Hanne
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvor ondt må det gøre?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Hanne

Nu plejer man jo at sige, at hjerte rimer på smerte, at man kan have en hjertesorg, kærlighed forbindes med hjertet osv. Og som du oplever, er der - i hvert fald i vores kultur - en forbindelse mellem forelskelse, kærlighed og hjertet. Det betyder så osse, at vi oplever kærlighedstab i hjertet fysisk, som trykken, som smerte, uro osv.

Billede

Din smerte i hjertet, er en fysisk reaktion på din sorg. Lægen kan næppe gøre noget, sørg færdigt og brug den tid der skal til. Hvor ondt den enkelte vil opleve hjertesmerten er meget individuelt.

Billede
Broken heart

Det svære ved hjertesorg er at opgive håbet, og så længe man stadig har håb, så kan man vedligeholde sorgen, og da manden ikke er interesseret, så er der ingen håb, kun en sorg der skal gennemleves. Og den slutter en dag. Og måske vil der endog dukke en anden interessant mand op igen [thumbsup] :1:.

:idea: Se TABSPROCESSEN

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "FORELSKELSE"