Min pige er blevet forelsket i en pige

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om FORELSKELSE
Besvar
basse27.

Min pige er blevet forelsket i en pige

Indlæg af basse27. »

Hejsa..

Jeg har et mega stort problem. Min pige har i de sidste 6 mdr været i udlandet for at læse. Jeg har besøgt hende 2 x 1 uge. Senest i maj måned. Hun kom hjem 1. august. Men ringede 5 dage inden sin hjemkost til mig, og sagde at hun ikke ville bo sammen med mig mere, fordi hun troede hun var blevet forelsket i en lesbisk kvinde på 36 år. Min pige er blot 23. Hun havde været mig utro i ca 2 mdr., hvor vi har talt sammen hverdag. De har ca været sammen ca 10 gange i de sidste 2 mdr. Nu tager hun afsted igen for at finde ud af, om hun er lesbisk, eller hvad der forgår med hendes følelser. Det er meget hårdt for mig at få det sagt i telefonen 5 dage inden hun kommer hjem. Vi har været sammen 3 år og har altid haft det godt sammen. Nu er mit store spørgsmål. Kan man blive lesbisk på 2-3- mdr. eller hvad hvis man er biseksuel.. Kan en biseksuel og en hetro få det til at fungere sammen. Eller hvad.. ?? Jeg er meget i vildrede.. men syntes vores forhold skylder en chance mere. Vi har altid haft det pisse godt sammen.. også da jeg besøgte hende. Det skal siges, at hun har arbejdet sammen med den lesbiske pige og de har set hinanden hverdag efter arbejde.. den lesbiske pige har været der for hende hele tiden.. kan hun have manipuleret min kæreste til at tro, at hun er vild med hende.. hvis hun nu har savnet mig og savnet tryghed.. ?? Jeg håber på svar...

Med venlig hilsen

Basse
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min pige er blevet forelsket i en pige

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Basse

Det er selvfølgelig altid hårdt, når man går og glæder sig til at se sin kæreste for alvor igen, at hun så kommer med en fyreseddel - hvad enten årsagen er en anden kvinde eller en anden mand.

Nu tror jeg ikke, at den almindeligt anvendte skelnen mellem heteroseksuel, homoseksuel, biseksuel svarer specielt godt til virkeligheden. Hvad de færreste af os tænker på, så er det en skelnen, der dels ikke er særlig gammel - et par hundrede år - og dels findes der skam mange samfund, hvor man ikke anvender den skelnen.

Personligt så tror jeg nu snarere, at vi skal se mennesker som multiseksuelle, altså at vi har mange muligheder for at tænde seksuelt. At tænde seksuel på og evt. blive forelsket i en person af samme køn er ganske udbredt, de færreste går blot ikke og reklamerer med det.

Hvilke grunde, der er til, at din kæreste har forelsket sig i en anden kvinde, ved kun hun, og hvordan hun i grunden er blevet det, er vel i og for sig osse ligegyldigt - nu er hun det. Jeg fornemmer godt, at du søger et halmstrå i, at hun er "manipuleret" - underforstået at hendes hjerne skulle være slået fra, helt fra snøvsen, lettere utilregnelig, men al forelskelse indeholder forførelse, manipulation, momentan sindssyge, hvad enten den atråede er en mand eller en kvinde.

Da langt de fleste af os er "biseksuelle" - mange kun i fantasien - så må man jo nok konkludere, at erklærede heteroseksuelle og "biseksuelle" udmærket kan finde ud af det sammen - og mange finder endog ud af at leve med de forskelligrettede følelser på udmærket vis. Tænk blot på hvor mange par, der søger en ekstra mand, kvinde - som går i swingerklub osv.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
basse27
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. aug 2006 21:46

Min pige er måske lesbisk

Indlæg af basse27 »

Hejsa igen.. Tak for dit svar...

Men kan jeg regne med at det blot er en fase hun skal igennem eller hvad... Jeg aner det ikke... !! Men nu tager hun derover.. er det bedste tror du at lade hende være i fred.. eller hvad... Lidt bange for hun glemmer mig... men jeg har jo savnet hende i så lang tid og er pisse ked af det.. men jeg kan jo ingenting gøre... kan jeg regne med at hun kommer hjem som enten hetro eller biseksuel... ??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min pige er måske lesbisk

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Basse

Det er umuligt at vide om hun er lesbisk, hvad du kan sige er, at hun osse tænder på kvinder og nu har lyst til sex og nærhed med en anden kvinde. Om det blot er en fase, eller om det bliver hendes livs kærlighed, er der jo ingen der kan vide.

Du er selvfølgelig rigtig ked af det og skuffet, hvad jeg godt kan forstå. Og nej du kan ikke gøre meget andet end at sørge over tabet af din kæreste. Lad være med at gå og vente på hende endnu en gang. Sørg i den tid du har brug for det - og kom derpå videre med dit liv.

:idea: Se TABSPROCESSEN

:idea: Og kig under KÆRESTESORG i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Kærestesorg.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "FORELSKELSE"