Gammel kæreste og ny forelskelse

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om FORELSKELSE
Besvar
UngModNyVerden

Gammel kæreste og ny forelskelse

Indlæg af UngModNyVerden »

Hej Per.

Jeg er en ung kvinde på 20 år, der fornylig er kommet ud af et forhold der varede omkring 3 år.
Det forhold var ikke særlig rart for mig, at være i tilsidst, da jeg brugte størstedelen af min tid på at være ked af det.
Det betød at da min eks-kæreste og jeg endelig gik fra hinanden, var jeg mentalt nok allerede videre, og havde været det et stykke tid. Vi er dog stadig rigtig gode venner, men han har nok taget vores brake up en del værre end jeg har.

Nu er der så sket det at i weekenden, da jeg var sammen med nogle venner, endte jeg med at være sammen med en fyr.
Vi var ikke i seng sammen, men lidenskabelige, det var vi.
Det er der selvfølgelig ikke noget galt med i sig selv, da vi jo begge er singler.
Problemet ligger i at han er en rigtig nær ven, og vi nu er begyndt at få følelser for hinanden. Han har også sagt flere gange at han har tænkt sådanne tanker om mig tidligere også, men da jeg havde en kæreste kunne der ikke ske noget. Jeg kan da heller ikke sige mig helt fri for, at have haft nogle tanker om ham også.
Et endnu større problem er dog, at det er min bedste venindes eks. Og jeg bor sammen med hende.

Han kommer og besøger os på fredag, og ved han skal sove hos mig, for det har han gjort hver gang han kommer her, siden ham og min veninde slog op, og er ikke sikker på, at vi kan lade være med at dele endnu flere intense kys...

Tænker rigtig meget på ham og ved det er gengældt. Vil bare ikke såre min veninde, min eks og vil heller ikke have at folk ser ned på mig, blot fordi jeg er ved at komme videre. Ydermere er der endnu en nær ven, der har fortalt mig at han har følelser for mig :?

Så hvad skal jeg gøre nu. Glemme min nye flamme for ikke at såre folk, eller tænke på mig selv..?

Ved det er et langt brev, men det er ingenting i forhold til alle de tanker jeg har flyvende rundt oppe i hovedet.

Mvh en der har svært ved at tage sådan en beslutning uden hjælp...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Gammel kæreste og ny forelskelse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej UngModNyVerden

Det lyder da dejligt, at I begge er frie til at gøre, som I vil, og I min verden ville jeg ikke tage de hensyn til de andre, som du overvejer. Jeg synes, at du skal tage en snak med din veninde og sige, at XY og du er blevet glade for hinanden, og at du overvejer ham som kæreste. Så ved hun det og bliver ikke overrasket, når han dukker op. Der findes mange mennesker, der har byttet rundt på hinandens kærester og ekskærester, så der er ikke noget usædvanligt i, at I er blevet glade for hinanden. Så held og lykke med ham.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
UngModNyVerden

Indlæg af UngModNyVerden »

Ihh, hvor er det en lettelse, at høre.

Men frygter nu stadig den med at folk dømmer en.
Hvor lang tid skal man egentlig bruge på at komme over et forhold på 3 år ? :?
Hvornår er det okay at have alle de nye følelser, som jeg har nu.
Tror ikke, at ham er bare er en jeg skal bruge for at komme over min eks. Det føles bare så rigtigt, og da vi var sammen var det bare som om, at jeg fandt noget jeg havde mistet for længe siden.
Plus at jeg kan være mig selv omkring ham. Har af og til følt jeg måtte ændre mig for min eks :cry:

Og hvis vi bestemmer at vi skal være et, mig og ham min ven; Hvordan i al verden skal man så forklare veninden, eksen og alle de andre fælles venner det.
Den er svær, for vil ikke såre, men vil heller ikke være ulykkelig...
Tusind tak for de hjælpende ord. :11:

---

Man skulle måske tilføje et par enkle detaljer til historien.
Har talt med min eks et par gange siden vi slog op, og han lyder bare ødelagt. Han har altid været en større sort-seer end jeg, men har aldrig set det så slemt.

Ydermere lider min veninde, som jo var min nye vens eks-kæreste, af en mild form for angst.

Er det her 2 faktorer jeg skal være opmæksom på, og i så fald, hvordan skal jeg tage hensyn dertil..?

Er sikker på, at hvis mig og vennen fandt sammen ville det være gossip of the year da vi begge har en fortid med fælles venner, og alle mulige andre ting.

Aner bare ikke hvordan man skal sige til to mennesker, der stadig betyder meget for en, at man har følelser for en..? Især når de ikke har haft en chance for at forberede sig. :?:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Gammel kæreste og ny forelskelse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej UngModNyVerden

Hvor lang tid, den enkelte har brug for at sørge, er meget individuelt, så det er ikke sådan at sige.
Og selvfølgelig er det ok, at du har de følelser du har, du har dem jo. :1:

Det bedste, du kan gøre, er at sige det til dine to venner, som det er. Det er muligt de begge bliver kede af det, men det varer ikke resten af livet - og vi kan ikke komme gennem livet uden dels at såre andre og dels at opleve smerte og tab. Sådan er livet. Og måske kan det endog hjælpe din eks-kæreste videre - han bliver måske endog vred - og det er såmen ikke så skidt endda. Han kan i hvert endnu nemmere se, at han ikke længere har en mulighed for at få dig tilbage.
Se TABSPROCESSEN.

Hvis du synes, at det er for svært at sige det lige ud, så kan du jo altid skrive et brev til hver af dem, så de har tid til at tænke sig om.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "FORELSKELSE"