*
PSYKE & SEX DEBAT
DEBAT- OG SPØRGEFORUM om PSYKE OG SEKSUALITET
ved PER HOLM KNUDSEN - PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG

*
*
Dato og tid er 19. nov 2017 13:19

Alle tider er UTC+01:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej Per.

Jeg er en "kvinde" på 23. Min kæreste og jeg har i et stykke tid arbejdet på, om jeg kunne få orgasme ved G-punktsstimulation. Det er IKKE lykkes. Målet er at komme når han er oppe i mig, men her i starten har vi mest forsøgt med, at han stimulerer mit G-punkt med fingeren.
Det føles rigtig rart og efter lidt øvelse blev det da også meget dejligt! Helt op til et punkt hvor jeg tænker: "nu kommer jeg" - men det gør jeg ikke!
Det er som om jeg ikke kan komme det sidste stykke "op". Ved klitorisstimulation er det ikke noget problem at få orgasme, men det er som om jeg ikke kender følelsen af en orgasme fra skeden og derfor ikke kan "finde" den.

Jeg søger tips og tricks! (Har hørt nogen snakke om at holde vejret, eller hyperventilere, men det har ikke virket for mig)

Hilsen Lone

Rapporter indlæg

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Region Midtjylland
Hej Lone

Det er altid sjovt at udforske de forskellige fornøjelige punkter på hinandens kroppe :2:. G-punktet er opkaldt efter en mand der forskede i kvindens inderste hemmeligheder - god beskæftigelse - og han hed Gräfenberg. Han fandt altså et sådan fornøjeligt punkt i kvindens skede lige bag ved kønsbenet og det blev så kaldt G-punktet.

Siden er andre forskere gået ham i bedene bl.a. den australske klitorisforsker Dr. Helen O'Connell fra Royal Melbourne Hospital. Hun har undersøgt vævet, hvor G-punktet skulle være, men hun har ikke kunnet finde noget nervemæssigt belæg for et G-punkt, så måske findes G-punktet i virkeligheden slet ikke og er måske blot en del af Klitoris.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om G-punkt og om Klitoris - kilderen.

Kun de færreste kvinder er i stand til at få orgasme uden at inddrage klitoris - altså blot ved pikkens bevægelse i skeden. Der findes i øvrigt mange individuelle teknikker til at opnå orgasme. Du kan jo prøve om det kan hjælpe med med et G-punktsmassageapparat f.eks. dette her G-spot vibrator (BonAmi).

Du skal være velkommen til at skrive igen.

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
MEDLEM AF FORENINGEN AF
PROFESSIONELLE PSYKOTERAPEUTER

Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Tlf. (+45) 86 96 20 03
Mobil (+45) 53 63 20 03

http://psyx.dk

Rapporter indlæg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ]