Manglende orgasme = følelsesmæssig blokering?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER & ORGASME
Besvar
damTrine

Manglende orgasme = følelsesmæssig blokering?

Indlæg af damTrine »

Hej Per

Jeg er en 22-årig kvinde, som kun 1 gang har oplevet orgasme. Den kom helt uventet efter at min nuværende kæreste og jeg havde haft sex i ca. 1,5 time. Jeg var undervejs "lige ved" flere gange, men det var først da min kæreste fik orgasme, at jeg selv slappede helt af, og bang så var den der. Ikke et kæmpejordskælv, men om ikke andet en orgasme :)
Det er nu 3 mdr siden, og selvom jeg har forsøgt at slappe ligeså meget af efterfølgende som jeg gjorde dér, har jeg ikke fået orgasme siden.

Jeg tror at mit problem med at slappe af er af meget følelsesmæssig karaktér, altså en form for mental blokering. Men hvorfor? Jeg har jo haft mit "gennembrud" :)
Hvis du har noget vejledning til hvordan jeg kan lære at hengive mig fuldkomment til øjeblikket og undgå at min hjerne skøjter alle mulige mærkelige steder hen (nogle gange får jeg billeder på nethinden akkurat som hvis jeg drømte) og lære at være mere tilstede i nuet, så ville jeg blive glad...

Er der eventuelt noget at hente i kundalini-yoga f.eks.? (fokus på energier i kroppen)

(Nå ja, det skal lige tilføjes at jeg ikke får orgasme når jeg onanerer, men jeg ejakulerer ret ofte uden nogle egentlige sammentrækninger - det føles mere som en "udtømning". Jeg har aldrig oplevet at sprøjte under sex med en partner...)

Håber du kan hjælpe mig.

Kh Trine
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende orgasme = følelsesmæssig blokering?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej damTrine

Som du beskriver det, så tænker jeg nu ikke på "følelsesmæssig blokering" men snarere manglende erfaring, og det klares jo ved at øve sig. Man kan nemt hindre orgasmen i at komme, hvis man tænker meget på, at nu skal man komme - det er kontraproduktivt :1:. Du kunne prøve med det modsatte, hvis du alligevel tænker, nemlig at tænke på at forsøge at undgå at komme, det virker nogen gange på tænkere :1:.

Ellers kunne du jo prøve med afspændingsøvelser, så du får bedre kontakt med din krop. Personligt holder jeg meget af Emmett E. Miller og hans cd: Letting Go Of Stress første nummer: Tension Relaxation kan anbefales.

Billede

CD'en kan købes f.eks. gennem Apples iTune-store for ca. 80 kr.

Du skal være velkommen til at skrive igen og held og lykke med træningen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG ORGASME"