Orgasme/sex

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER & ORGASME
Besvar
Anonym_gæst

Orgasme/sex

Indlæg af Anonym_gæst »

Jeg er en ung kvinde i starten af 20'erne. Jeg har lige fået min første kæreste vi har været sammen i 3 måneder. Han er også den første jeg har haft sex med. Han er et par år ældre end mig og har en del mere erfaring.

Jeg har da onaneret, men har aldrig fået en orgasme, det er som om jeg er lige ved at være der, og så går jeg i stå. Har prøvet forskellige metoder, men det virker bare ikke. Det er det samme når jeg er sammen med ham.

I starten, var det ok for ham, at jeg "ikke fik noget ud af det", for han var sikker på at det kom med erfaring, men nu synes han ikke længere at det er sjov. Jeg tror han føler sig krænket. Han siger at han er bange for at han mister lysten, hvis jeg ikke kommer. At det er vigtigt for ham.

Det hele ender ud i at jeg nærmest får præstationsangst. Det sidste par uger har jeg ikke engang så let ved at blive tændt som jeg ellers har haft. Inden jeg begyndte at føle mig presset, generede det mig ikke at jeg ikke fik orgasme. Han har også prøvet at slikke mig, men det hjalp heller ikke noget. Kan jeg gøre noget som helst for at det bliver bedre, eller bare blive ved med at "øve mig" og håbe at der sker noget en dag?

Problem 2:
Jeg er ikke så god til at tage initiativ til hvordan det skal foregå. Han spørge hele tiden hvad jeg har lyst til, hvilken stilling, tempo osv. Men jeg føler ikke rigtig at jeg selv ved hvad jeg har lyst til. Derfor er det svært for mig at sige. Jeg tror gerne han vil have at jeg "bestemmer" lidt mere, men for mig er det lidt lige meget, så længe han har det godt. Og hvis det ikke er godt for mig, så siger jeg det og vi finder på noget andet. Men han forstår ikke at jeg ikke bare kommer med en masse ideer, men jeg har jo ikke rigtig nogen. Hvad skal jeg gøre ved det? Nogen gode råd?

Jeg er lidt bange for at vi begge helt skal miste lysten.

På forhånd tak
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Orgasme/sex

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det er jo noget sludder at sige, at man ikke har fået noget ud af det seksuelle samvær, blot fordi man ikke har fået orgasme. Din kæreste er vist en skalpejæger - eller skal vi kalde det en orgasme-jæger :1:. Husk det er dig, der bestemmer, om du har fået noget ud af det.

Og han modarbejder i den grad dine muligheder for at få orgasme med sin orgasme-jagt. Hans erfaring er vist temmelig begrænset! :1:

Noget andet er så, at det selvfølgelig er dejligt at kunne få orgasme. Du kunne jo prøve med et ret effektivt massageapparat. Fighter MX kan stærkt anbefales (kan osse bruges til andet) og det kan købes bl.a. gennem Lust.dk

Billede
Fighter MX

Hvis du kan få orgasme med det, så vil en mand jo siden formenligt osse kunne få dig til det med apparatet. Og så kunne du/I jo eksperimentere videre derfra. Og ellers gælder det om at øve sig, så skal det nok lykkes en dag.

:idea: PSYKE & SEX om Orgasme - kvinder hvordan?

Problem 2:
Nu er det jo slet ikke sikkert, at det for dig handler om nye stillinger, nye måder, nye fantasier osv., som ofte er en mandemåde at tænke på sex på :1:. Det kan jo være, at det handler om helt andre ting, jeres forhold, jeres almindelige samvær, romantik, kysse osv. Så i stedet for at føle dig presset ind i hans tankemåde, så tænk på hvad du synes er rart ved jeres seksualitet og samvær. :1:

Og du har ret, al for meget pres og præstation har det med at ødelægge lysten.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG ORGASME"