Manglende orgasme ved samleje

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER & ORGASME
Besvar
jyden80

Manglende orgasme ved samleje

Indlæg af jyden80 »

Hej

Min kæreste har (endnu) ikke kunnet få/modtage orgasme ved samleje med mig.

Hun nyder samlejet meget, men indtil videre er det kun lykkedes for hende at komme ved at jeg stimulerer hende på g-punktet med enten fingrene eller legetøj, mens hun ligger på siden med krydsede ben.... og det kræver altid hård stimulering i lang tid.

Er hun alene kan hun sagtens få orgasme på et minuts tid siger hun.

I starten af vores forhold (der dog kun har varet i 4 mdr) kom jeg så tidligt at hun ikke havde en chance, men nu har jeg efterhånden fået så meget selvkontrol så jeg kan holde den kørende rimeligt længe... som oftest varer sexakten 1-2 timer, hvoraf samlejet nok er 20 minutter.

Vi/jeg har prøvet forskellige taktikker for at afhjælpe situationen:

Har prøvet med massage, afstressende musik, stearinlys, æteriske olier mv. for at få hende til at slappe mere af og i det hele taget haft et langt og roligt forspil.

Har også prøvet at få hende til at komme før samlejet i håb om at vi begge kunne slappe mere af under samlejet, men fordi der skal så voldsom stimulation til blev hun så øm, så hun ikke kunne holde samlejet ud :-(

Vi har prøvet forskellige stillinger som skulle øge stimuleringen af G-punktet.

Alt sammen uden held.

Hun siger selv at hun ikke bryder sig om at miste kontrollen og hæmningerne (og det er vel et klassisk problem), men hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende der?

Hun er ellers meget frisindet, virker god til at nyde sig selv og lader ikke til at have "komplekser" over sin krop.

En ting som dog måske kunne have indflydelse er at hun i nogle år har taget antidepresive midler (aner ikke hvad), men hun er på "nedtrapning" og den lavest mulige dosis nu.

...og ja - så er vores forhold jo stadig rimeligt nyt, så det er muligt at tiden kan fikse problemet. Vil dog stadig gerne have gode råd til hvad jeg kan gøre...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende orgasme ved samleje

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej jyden80

Det lyder nu som om, at din overskrift er forkert, for din kæreste kan jo godt få orgasme under jeres samlege, måske måske ikke med din pik i kussen. Det er der nu ikke noget usædvanligt i, de fleste kvinder kan ikke få orgasme alene ved pikkens bevægelser i kussen, men har netop brug for en hjælpende tunge, finger, snurredimsm.m.

Noget andet er, at meget psykofarmaka i den grad kan hæmme orgasmeevne hos både mænd og kvinder.

Så husk at lege, glem bestemte teorier eller ideer om, hvad "rigtige" orgasmer er, hun får orgasme på den måde, hun gør, og glæd dig over det.

I en artikel jeg for nylig har læst, så handler kvinders evne til at få orgasme alene ved pikkens bevægelser måske om, at afstanden mellem klitoris og skedeåbningen er mindre end 25 mm. (Female orgasms and a 'rule of thumb' (Los Angeles Times 11.02.2008))

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG ORGASME"