Kan ikke få orgasme længere

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER & ORGASME
Besvar
Gæst

Kan ikke få orgasme længere

Indlæg af Gæst »

Kære Per,

Jeg er en kvinde på 31 år, som aldrig har haft problemer med at komme tidligere - men nu er orgasmen så og sige "blevet væk".

Min seksuelle historie kort er, at jeg var 19 ved min debut med min første kæreste, og har ialt haft sex med 4 mænd, som jeg har været kæreste med. Jeg har aldrig onaneret - har prøvet med bruser, massageapperat mv., men der sker intet.

Jeg er lige nu ved at komme ud af et 3 år langt ægteskab med min jævnalderende kæreste gennem i alt 8 år. Jeg har altid været meget fokuseret på at "komme i mål" og været angst for ikke at blive gift og få en familie.

Min eks-mand og jeg havde mange skænderier (som vi aldrig fik løst, men lagde låg på), men jeg følte mig så tæt knyttet til ham og tænkte, at kærlighed udholder alt og tåler alt og at vores problemer nok bare skyldtes for lille en lejlighed, arbejdsstress osv. Vores sexliv var ok - præget af, at jeg søgte bekræftelse, og han ikke havde så stor lyst til sex. Jeg ville ikke være en "ikke-i-aften-skat" kvinde, og endte nok med altid at være til rådighed til sex. Jeg tænkte godt på, at vores sex nok mere var gensidig onani - jeg fik en orgasme, så fik han en orgasme, og så sov vi.

Så snart vi blev forlovet, væltede skeletterne ud af skabet. Vi var uenige om de mest basale ting, men jeg kunne ikke overskue det, og vi blev gift.
Undervejs mødte jeg en mand, som slog benene væk under mig - og jeg var utro. Jeg har haft så forfærdelige samvittighedskvaler, har gået til psykolog og talt med en præst, og blev efterhånden klar over, at hvad jeg troede var mit livs store kærlighed i virkeligheden udøvede psykisk vold mod mig. Jeg føler, at min drøm er bristet, skammer mig over, at jeg ikke kunne få det til at fungere og skammer mig over ikke at have sagt fra - men faktisk savne den trygge ramme.

Jeg er nu sammen med den mand, jeg var utro med. Vores sex var først det mest storslåede, jeg nogensinde har oplevet. Jeg kunne komme igen og igen - og i flere stillinger (hvor jeg før kun kunne komme øverst, når min partner rørte mine brystvorter).

Mit problem er, at jeg slet ikke kan få orgasme længere. Det er som om, jeg kan komme tæt på, men der er en "barriere" mellem.

Jeg ved ikke, hvad jeg selv kan gøre - jeg er godt klar over, at jeg har så meget psykisk bagage med mig - men jeg har været ulykkelig i snart 3 år og vil så gerne videre...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kan ikke få orgasme længere

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Ja det er jo ikke sådan umiddelbart til at sige, hvad årsagen til dine manglende orgasmer er. Tænker du for meget på, hvordan "rigtig" sex skal være?

Måske skulle du overveje at lære dig selv at få orgasme for egen hånd igen? F.eks. med et meget effektivt massageapparat f.eks. en Fighter MX, der kan stærkt anbefales (kan osse bruges til andet), og det kan købes bl.a. gennem Lust.dk

Billede
Fighter MX
(NB! Jeg har ingen aktier i hverken butik eller apparat :1:)

Bruger du p-piller og har du evt. skiftet mærke? Får du medicin af nogen art f.eks. lykkepiller (der nemt kan blive orgasmedræbere)?

Hvad i din psykiske baggage tænker du kunne have indflydelse på din orgasmeevne?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG ORGASME"