Kan dette føre til graviditet?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Nervøs

Kan dette føre til graviditet?

Indlæg af Nervøs »

Hej.
Mig og min kæreste står i en vanskelig situation. Vi var i går sammen uden at have egentlig samleje. Vi lå dog kun iført undertøj og "rørte" lidt. Under dette kom der lidt "præsæd" der måske trængte igennem mine boxershorts. Vi er nu i tvivl hvorvidt dette ved gnidninger kan være trængt ind i min kæreste. Under dette smuttede hende trusser lidt til siden et par gange (måske) og der kan muligvis være trængt lidt ind.

Vores spørgsmål er nu, om der er en risiko (vi er kun 17) for at hun kan blive gravid af dette? Skal man længere i bag de bageste skamlæber for at sæden kan trænge ind, og er denne meget lille mængde overhovedet nok? Vi overvejer fortrydelsespillen, men ved ikke om det er dumt. Hvilke konsekvenser er der af dette, og er det nødvendigt? Det er lige nu 18 timer siden, og kan stadig nås i morgen på apoteket.
Mvh. "os"
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kan dette føre til graviditet?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nervøs

Det er rigtigt, at der kan være sædceller i præsæd/præsperm, og at hvis en pige/kvinde får præsperm i skeden, ja så kan hun blive gravid, hvis det passe i forhold til hendes ægløsning.

Hvis du ikke har været inde i hende eller mellem hendes kønslæber med din pik (eller dine fingre med præsperm), så tror jeg ikke, at hun kan være blevet gravid.

:idea: I kan læse mere her om Nødprævention(Netdoktor.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Nervøs

Indlæg af Nervøs »

Tak for det hurtige svar!

Altså jeg havde jo boxershorts på, og en lille mængde trængte nok igennem dem hvor vi så nu er blevet i tvivl om der kan trænge noget yderligere ind. Tror ikke jeg har gnedet den længere end 1-2 cm ind med boxershorts. Tror ikke jeg har fået den videre ind i kønsåbningen ved "de små" kønslæber. Hun er meget stram, og det gør ondt så snart der kommer noget derind, og hun mener ikke det gjorde ondt på det tidspunkt. Kan der alligevel trænge noget derind der er nok? Og dur sæden overhovedet, når det er trængt gennem stof på den måde? Det var en meget lille mængde.
Vi er lidt i tvivl om fortrydelsespillen er løsningen nu, da den jo ikke ligefrem er sund for kroppen.

Og igen mange tak!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Kan dette føre til graviditet?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nervøs

Jeg tror nok, at jeg ville snuppe noget Nødprævention for at være på den sikre side, og det kan I jo stadig nå.

Den går jo ikke med at sige, at du bare var et par centimeter inde, inde er inde, så enkelt er det - man kan jo heller ikke blive halvt gravid :2:.

Husk, der skal kun én sædcelle til, så mængden behøver ikke at være afgørende, men derimod langt mere hvor opsat den enkelte sædceller er på at få noget ud af situationen :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"