Er jeg gravid?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Mette
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. jun 2009 18:10

Er jeg gravid?

Indlæg af Mette »

Hej.
Jeg er en pige på kun 15 år og jeg er bange for at jeg er gravid. Jeg havde min menstruation ca. en uge inden jeg havde sex med en fyr der var ældre end mig. Menstruationen stoppede ca. en søndag og jeg havde sex med ham fredagen efter.
Men problemet er at vi ikke brugte kondom. Han sagde til mig at han sagtens kunne styre det, og at jeg ikke skulle være bange for at blive gravid. Jeg stolede selvfølgelig på ham. Han fik ikke udløsning, mens han var oppe i mig, så vidt jeg ved. Men der havde jeg ikke hørt noget om det såkaldte præsperm, som han jo muligvis kunne have udløst, da han var oppe i mig.
Jeg vil derfor høre, hvor stor risikoen er for, at jeg er blevet gravid?
Jeg er virkelig nervøs over det og håber virkelig, at jeg vil få et svar!

Hilsen den nervøse!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er jeg gravid?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mette

Ja det er en meget dårlig idé at have sex uden brug af prævention - dels kan du blive gravid - og dels kan du uden brug af kondom blive smittet med f.eks. Klamydia.

Præsperm er ikke noget, der udløses lige som med sæd. Præsperm siver lige så stille ud allerede ved den begyndende ophidselse som en klar væske, og præspermen kan indeholde sædceller.

:idea: PSYKE & SEX om Præsperm

Det er ikke til at sige, hvor stor risikoen for at du er blevet gravid er, det kommer an på, hvor du var i din cyklus, om der var et æg, om der er kommet sædceller ind i dig m.m. Der er ikke andet for end at vente og se. Du kan måske beregne din ægløsning her: Ægløsningsberegner.

:idea: Hvilken prævention er sikrest? (Netdoktor.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mette
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. jun 2009 18:10

Indlæg af Mette »

Tak for dit hurtige svar. Det gav mig gode oplysninger selvom jeg må indrømme at det ikke ligefrem formindskede min bekymring, og det at læse de fleste indlæg her i debatten omkring graviditet hjalp mig heller ikke så meget.
Jeg er lidt bange for at angsten for at være gravid får mig til at blive lidt paranoid og på den måde forstørre angsten.

Jeg har derfor besluttet mig at prøve med en graviditetstest og få det hele overstået. Jeg håber det står på pakken hvordan man bruger sådan en test!

Jeg fortryder rigtig meget mig og min 'vens' sex-akt, uden kondom. Men tak for svaret, det kan være jeg skriver igen hvis jeg bliver i tvivl omkring diverse ting mellem kønnene.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ps. - Jeg er heldigvis ikke gravid ifølge testen!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Er jeg gravid?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mette

Det lyder godt - og pas på næste gang! :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"