Skedeåbningen

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
Normal?

Skedeåbningen

Indlæg af Normal? »

Hej, jeg er en pige på 19 år som stadig er jomfru. Jeg har altid været i tvivl om der er noget i vejen med mig rent fysisk da jeg som yngre ikke kunne bruge tampon. Det kan jeg dog nu, men jeg er bange for at jeg er for snæver til at gå i seng med min kæreste. Hvis jeg ser på mig selv forneden ser skedeindgangen meget lille ud - ca så stort som toppen af en lillefinger..kan det passe? Jeg kan indføre et par fingre, vil det sige, at jomfruhinden er sprunget eller sidder den længere oppe? Jeg synes det er pinligt, at spørge men ville det være muligt at I kan vise et billede hvor man præcis kan se hvor skedeåbningen er?

Mange tak på forhånd
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej normal?

Du lyder nu til at være helt normal. Skedeåbningen trækker sig sammen eller udvider alt efter hvad der bliver presset ind i den. Det er muligt at du allerede selv har sprængt din mødom, når du kan presse et par fingre ind.

Hvis den ikke er sprunget vil det næppe være et problem første gang du har samlege med din kæreste, brug evt. lidt eksplorationscreme, så glider det hele lidt bedre. Du kan jo osse for egen hånd prøve at undersøge hvor store genstande du kan presse ind uden at det gør ondt - prøv evt. med en dildo.

Der er ikke noget pinligt i at spørge om hvad som helst man ikke ved noget om eller gerne vil vide mere om, så her er et par billeder af skedeindgangen. Men først et billede at tre forskellige mødomme.

Billede

Kusser ser meget forskellige ud - lige så forskellige som mennesker ser ud alle andre steder på kroppen. De små kønslæberne kan være meget små eller meget lange, klitoris kan være meget lille og helt dækket af forhuden eller den kan være meget stor og svulmende. Kønsbehåringen kan være meget kraftig eller næsten manglende - og mange piger/kvinder barberer deres kusse i dag.

Billede Klik her for at se billedet større

Billede Klik her for at se billedet større

Billede Klik her for at se billedet større

Billede Klik her for at se billedet større

Men inden I kommer til at have samlege med hinanden så var det nok en rigtig god ide, at I sammen udforsker hinandens kroppe og på den måde bliver fortrolige med hinanden.

Jeg synes du/I skulle gå på biblioteket og låne nogen af de mange gode bøger der er om seksualoplysning. F.eks. Anna Louise Stevnhøj: Før den første gang, Bogen til unge om kys, kæleri, krop, sex og følelser.

Læs osse denne artikel af Anna Louise Stevnhøj: Den seksuelle krop: Kæle for hinanden

Læs mere i PSYKE & SEX f.eks. om Jomfru.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"