Blødninger og smerter i skeden..

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
Mig..

Blødninger og smerter i skeden..

Indlæg af Mig.. »

Hej Per..
Jeg er en ung kvinde på 19 år.. For noget tid siden (et par mdr. eller mere) begyndte jeg at få lidt pletblødninger.. Jeg snakkede med min læge, og fik skiftet p-piller (nu får jeg Gestonette).. Nu er det kommet igen - det er bare værre.. Det startede for nok ca en måned siden, hvor jeg fik smerter og lidt blødninger under samleje og smerter ved onani.. Jeg havde også mindre bletblødninger og smerter i underlivet.. Jeg snakkede med en læge og fik konstateret skedekatar.. Derefter fik jeg noget gel jeg skulle sprøjte op.. Jeg fulgte kuren som jeg skulle, men symptomerne holdt ikke op, de tog endnu mere til.. Nu har jeg nogle gange kraftige smerter, som om det jager hele vejen ind igennem hele underlivet og andre gange kan det være lette smerter.. Jeg har blødninger fra skeden, som kan minde om en svag menstruation.. I sidste uge varede en omgang af pletblødningerne i tre dage.. Jeg tager stadig p-piller og i sidste uge var jeg halvvejs i mine p-piller så tænkte at det kunne være æggeløsning, fordi jeg også har tyngdefornemmelser i underlivet.. I dag kom det igen, og jeg har nu 3 piller tilbage inden min pause.. For 20 min siden kom der noget blod og ca 10 min efter kom der smerter..
Hvad kan det være.?

Er ret nervøs - det er man vel altid når det gælder de nedre dele, det er jo en del af sin kvindelighed..
Jeg håber virkelig at du kan hjælpe mig og give mig hurtigt svar.. :)
På forhånd tak..

Mvh. mig..

PS. Det kan ikke være graviditet, da jeg har taget mine p-piller som jeg skal og har ingen glemt..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Blødninger og smerter i skeden..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mig..

Nu er jeg jo ikke læge eller for den sags skyld gynækolog, så specifikke blødningsårsager er ikke mit speciale.
Når det ikke hjælper at skifte p-piller og behandlingen for skedekatar heller ikke har hjulpet, så ville jeg overveje om du kan tåle p-piller.
I forbindelse med indtagelse af alle p-piller kan der optræde uregelmæssig blødning (pletblødning og gennembrudsblødning), især i løbet af de første måneder.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"