Menstruation forbliver

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
---?---

Menstruation forbliver

Indlæg af ---?--- »

Dengang jeg begyndte med at få min menstruation, da jeg var 14 år gammel. Gik der nogle gange en mdr eller 2 hvor min menstruation forblev væk, men så de næste 1 til 2 mdr havde jeg så min menstruation konstant.
Dette gik så væk nogle et år efter, men så her i Juli den 2009 kom min menstruation ikke i 6 mdr, blev rigtig bange for der var noget galt, men så kom den endelig, men nu har jeg så haft den i 3 mdr uafbrudt.
Nu er jeg 25 år gammel.

Jeg ved jeg ikke er gravid, eftersom jeg aldrig har været sammen med nogen. Men jeg bor sammen med en veninde, som kun har sin menstruation hver 3 mdr, ved ikke om dette kan skyldes min underlige opførelse af en menstruation.

Jeg ved jeg er overvægtig, vejer 109 kg og er blot 170 høj, så min vægt burde ligge på 72,3 kg. Men jeg er lige gået i gang med en slankekur, ved dette også kan skyldes at min menstruation opfør sig underligt fordi jeg er tyk.

Tror du dette er noget som går over af sig selv? eller skal jeg henvende mig til lægen? (jeg bryder mig desværre ikke om at skulle få taget en undersøgelse imens jeg har min menstruation, hvilket jeg ser temmelig klamt for at være ærlig. Og så er jeg også overbevist omkring at dette kommer til at gøre ondt når jeg skal undersøges eftersom jeg jo stadigvæk er jomfru).

Håber du kan hjælpe mig, for vil gerne havde mit lort snart slutter igen.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Menstruation forbliver

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej ---?---

Jeg synes, at du skal gå til lægen og blive undersøgt. Selv om kvinders menstruationer kan svinge samtidigt, når kvinder bor sammen, så tror jeg nu mere det handler om noget hormonelt hos dig. Man kan få medicin, der kan stoppe menstruationer, så til lægen med dig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
---?---

Tak

Indlæg af ---?--- »

Mange tak for svaret, dette vil jeg prøve :)
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"