Skal jeg blande mig?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KÆRLIGHED
Besvar
Bare mig

Skal jeg blande mig?

Indlæg af Bare mig »

Hej jeg er 16 år gammel og jeg har brug for hjælp.
Her den anden dag kom min lillesøster på 12 ind til mig og hun var meget ked af det.
Hun fortalte mig at hun måske havde forælsket sig i en af sine VENINDER.
Det skræmte mig lidt men det er ikk så slæmt.
Nå men til sagen.
Det er jo lidt usædvanligt, jeg mener hun er jo kun 12.
Hvad skal jeg gøre?
Er det kun en fase?
skal jeg snakke med hende om det?
Eller skal jeg bare blande mig helt uden om?
Hun har ikke sagt det til vores forældre endnu.
Tak på forhånd. :?
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Jeg synes det er enormt flot af dig at du tager hånd om din lillesøster på den måde og det skal du have ros for.

Man kan bestemt godt være bevist om sin seksualitet når man er 12 år, men sandsynligheden for at hun forveksler 'det' med broder/søster kærlighed til hendes veninde er der en betydelig chance for.

Det kan nok godt være svært rigtig at snakke ud med dig om det, da i befinder jer på 2 forskellige stadier i livet, hvor 4 år i de yngre år gør en meget meget stor forskel, men som en start til en samtale der kunne gavne din lillesøster kan du da fx spørge om hun har lyst til at snakke om 'det', og hvad hun har lyst til at snakke om ved det. Indtil der er lidt mere klarhed om emnet og hun måske er lidt mere sikker på hendes følelser synes jeg ikke der er nogen grund til at jeres forældre eller nogen andre skal blandes ind i det.

og i øvrigt, nej :) jeg synes bestemt ikke du skal blande dig udenom. Hun kom til dig som et råb om hjælp fordi hun er forvirret og formentlig ked af det.

Hilsen Dreng 15 År.

ps: Jeg håber at du vil skrive tilbage herinde og fortælle hvordan det skrider frem.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Skal jeg blande mig?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Bare mig

Det er skam meget almindeligt, at børn bliver forelsket i børn af samme køn og osse, at de har sex med hinanden, det er en af mange måder at lære at blive voksen på og at lære sin seksualitet at kende på.

Snak ganske almindeligt om det og lad være at gøre det til et problem. Støt din søster i, at det ikke er et problem.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KÆRLIGHED"