Modspil

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KÆRLIGHED
Besvar
Viscus
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. aug 2007 20:22

Modspil

Indlæg af Viscus »

Hej Per.
Jeg er for første gang i mit liv forelsket.
WOW! sikke en følelse inden i.
Mit problem er at min nye kæreste og jeg har et forskelligt syn på kærlighed og kærestelivet.

Det hele startede da jeg lige var gået fra min kæreste gennem 3 år.
Jeg tilkaldte en ven og vi tog på stranden sammen og hyggede os.
Pludselig kom der flere mennesker derud og jeg så den her pige som jeg synes virkede super sød!
Da de tog hjem regnede jeg ikke med at se hende igen.
Efter 2 måneder følte jeg mig nogenlunde oven på. Min eks kæreste havde forklaret mig at vores forhold ikke ville kunne blive til et kærlighedsrelateret forhold det næste lange stykke tid. Vi forblev venner og alt var super, eftersom hun faktisk havde givet mig det skub der skulle til!
Hun fik mig til at indse at jeg nok ikke skulle kæmpe videre!
Når jeg tænker tilbage var jeg ikke forelsket i hende, men nærmere glad for at have hende ved min side, og glad for det sexliv der var indblandet i det, hun er i sig selv et fantastisk menneske som jeg ikke har lyst til at miste!
En aften hvor jeg havde besøg af en ven der kom langvejs fra valgte vi at tage i byen, da vi var ankommet i byen og havde nydt lidt våde varer møder jeg pludselig pigen fra stranden...
Vi faldt i snak, og hen på aftenen endte det med at vi var sammen.
Hun kom med mig hjem og vi havde sex.
Dagene efter dette tilbragte vi meget tid sammen, hvor vi hver gang endte med at være sammen.
Med tiden begynder følelserne for hende at vokse, og før jeg ved af det vælger hun at afslutte hvad vi ellers havde gang i.
Tanker fløj gennem mit hoved og jeg havde brug for svar på, hvorfor hun forlod mig. Jeg vidste, at jeg måske ubevidst komplimenterede hende mere end, hvad hun var vant til, og at jeg ikke var den hårde type, hun ellers havde fortalt hun plejede at være sammen med.
Jeg gik til min gamle veninde som kendte hende godt og forhørte mig hvad der gik galt.
Hendes svar til mig var, at jeg ikke gav nok modspil.
Modspil? Jeg satte mig ned og tænke, hvad er modspil?
Jeg ved at der er en modtager og en giver i et parforhold, og jeg så mig selv som giveren, og hende som den uvillige modtager.
Jeg har tænkt meget over det og en af mine grunde til, at jeg giver hende de komplimenter, jeg gør, er nok i bund og grund, at jeg selv savner at blive bekræftet med et kompliment eller et ros.
Men hvad er modspil?
Et par dage efter at hun var gået fra mig havde vi en samtale nede i byen, hvor hun ikke kunne svare på særlig meget af det, jeg spurgte om.
Hun sagde, at på sigt kunne vi måske finde ud af noget igen.
Samme aften skrev hun, at hun havde lyst til at give det en chance til, og senere på natten valgte hun at spørge om, vi skulle blive faste partnere, altså kærester.
Jeg var selvfølgelig helt oppe at ringe, og er stadig da jeg synes, hun er en helt fantastisk person, som giver mig symptomer som jeg aldrig før har oplevet.
Det kilder i maven, jeg får vejrtrækningsproblemer, og det føles som om adrenalinen løber rundt i kroppen på mig, når hun kysser mig.
Jeg kan være helt oppe i skyerne af glæde, men lige så hurtigt kan jeg ramme bunden igen.
Jeg har ikke meget tillid til kvinder, og heller ikke til hende.
Jeg er tidligere blevet svigtet af kærester, der under forholdet havde sex med mine daværende bedste venner, og kærester der bare var utro.
Det er sket 3 gange, at piger ikke har været mig utro... Ud af 9!
Det der undrer mig nu og et eller andet sted gør mig jaloux er, at hun faktisk sjældent har tid til mig. Hun bruger enormt meget tid på sine veninder, hvilket jeg ikke vil stå i vejen for!
Hun skulle nødigt gå under begrebet "kæreste-kedelig"
Men mine spørgsmål er:
Hvad er modspil?
Er det ok at udtrykke min jalouxi?
Hvad kan man selv gøre for at overvinde sin jalouxi? :)

De bedste hilsner
Viscus
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Modspil

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Viscus

Du spørger, hvad modspil er. Det kommer jo nok an på, hvem man m/k spiller med. Man kunne måske osse beskrive det som en tilpas modstand. Det du beskriver som modspil: "Jeg ved at der er en modtager og en giver i et parforhold, og jeg så mig selv som giveren, og hende som den uvillige modtager." handler ikke om modspil, men ligner nærmere det man med et "nudansk" ord kunne kalde at "please" - og det er det modsatte af modspil - og når det går helt galt, bliver det til hensynsfuldhedsbetændelse :1:.

Selv om utroskab nok mere er normen end undtagelsen, så kunne du jo overveje, hvad din andel er i, at 6 ud af 9 kærester har været dig utro?

Jalousi er oftest et udtryk for en længsel, et savn, og hvis du ser det på den måde, hvad er det så i grunden, du savner af egenskaber hos dig selv? Eller savner i dit forhold til din nuværende kæreste? Og hvordan kunne du få det?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KÆRLIGHED"