Utro

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om UTROSKAB OG SIDESPRING
Besvar
såret

Utro

Indlæg af såret »

Hey

jeg er en ung fyr på 20 år der har prøvet det mest nedværdigende man kan opleve, at blive gjort til hanrej.

Det hele startede med at ferien blev skudt igang og jeg hyggede mig med mine gode venner tog på tur. Da jeg så kommer hjem kommer min kæreste (som jeg skal flytte sammen med og har været sammen med i 3 år)'s gode veninde hen til mig og siger, at hende og min bedste ven har været sammen. Jeg tror selvfølgelig ikke på det men det går op for mig at der er noget om det da jeg skriver til min "ven" (som jeg lige har været sammen med en uge), han bekræfter så.

Da jeg så ringer til min kæreste som er på ferie nægter hun først men det går hurtigt op for hende at jeg ved det... og hun siger nu at hun er meget ked af det og at jeg skulle have det at vide når jeg kom hjem og at hun stadig elsker mig men at hun i en periode har overvejet at slå op.

Nu står jeg med det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op: alle forventer lidt at jeg flytter sammen med hende men ved ikke om det er værd at være sammen med hende jeg elsker hende dog af hele mit hjerte. Min første tanke var at hun kan rende og hoppe men det er jeg ikke så sikker på længere for det er min fornuft men mine følelser siger at jeg skal tilgive hende.

Derudover ved jeg ikke helt hvad jeg gør med min "ven" jeg ved at vores venner vil frastøde ham hvis de vidste det men jeg har ikke lyst til at få ham og hans kæreste til at gå fra hinanden samt ødelægge hans liv bare fordi han har gjort det mod mig. Derimod kan jeg ikke tilgive ham.

Håber der er en der kan hjælpe mig hilsen den sårede
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Utro

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej såret

Det, der egentligt støder mig mest i din beretning, er din kærestes yderst usympatiske "veninde", der sladrer om din kæreste, og på den måde ikke giver din kæreste mulighed for selv at fortælle dig det, hvis din kæreste havde syntes, at det var nødvendigt. Nu har "veninden" skabt splid mellem dig og din kæreste, og dig og din ven - til hvilken nytte??? Altså ud over sladder! Den slags mennesker kan jeg ikke snuppe!!!

Utroskab og sidespring er så udbredte, at vi egentlig burde lære, hvordan man tackler den slags. Vi er rigtigt mange, der kommer ud for selv at foretage sidespring - eller at vores partner gør det. Hvordan du bedst skal tackle det, ved jeg for lidt om dig til at sige noget om. Nogen mennesker synes ikke utroskab og sidespring er noget særligt - og andre synes, at det er den værste katastrofe. Og du ligger jo nok nærmere den sidste gruppe end den første :1:.

Din kæreste har åbenbart været i tvivl om jeres forhold og har måske derfor afprøvet din ven for trøst, for nysgerrighed, for liderlighed, p.g.a. fuldskab, p.g.a. ensomhed eller noget helt sjette. Hun har så fundet ud af, at det er dig, som hun vil være kæreste med, og det er vel i grunden ikke så værst.

Hvis I skal flytte sammen, så er det jo nok en god ide at få snakket det hele grundigt igennem inden, og lad ikke "alle forventer" bestemme, hvad du beslutter dig for.

Og på samme måde, så få en snak med din "ven", inden du dropper ham helt. Skæld ham grundigt ud. Hvad vil du opnå med ikke at tilgive ham?

Billede

Og til slut - selvfølgelig er du såret lige nu, men det går jo over igen, og du bestemmer, hvor såret du vil være og ikke mindst - hvor længe.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
såret

Utro

Indlæg af såret »

Hej igen

Jeg takker for det hurtige svar og er "glad" for, at det stemmer overens med, det jeg selv er kommet frem til, for netop hvad får jeg ud af at så mere splid.

Ser det an og ser hvad der sker.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Utro

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej såret

Godt! :1:
Jeg glemte at tilføje, at hvis der er nogen, der skal droppes, så er det den "hjælpsomme" og sladdervorne "veninde"! Hun fortjener ikke bedre.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "UTROSKAB OG SIDESPRING"