Utroskab

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om UTROSKAB OG SIDESPRING
Besvar
BM

Utroskab

Indlæg af BM »

Hej, jeg har for en uge siden haft et beskyttet samleje udenfor mit forhold. Samleje både oral og vaginal har været beskyttet, hvor stor en chance har man for at blive smitte af noget?... Nu har jeg allerede snakket med nogle læger og også med Aids-linjen, hvor både den ene og den anden sagde at chancen var lig 0, men jeg har det dårligt over for min partner og skyldfølelsen æder mig indefra, egentlig fordi der kunne have været risiko for at blive smittet. Jeg har en lille familie og det er bare svært at acceptere, at jeg klokkede i det (første gang).... Jeg er bare bange for at miste alt måske er det lidt dumt men jeg er bange....

Hvordan kan jeg komme videre?

Jeg håber at høre snart fra dig....
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Utroskab

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej BM

Det handler jo om to forhold: 1) kan du være blevet smittet med en kønssygdom, 2) din dårlige samvittighed.

Vedr. 1) så er jeg enig med både læger og Aids-linjen i, at det er ret usandsynligt, at du skulle være blevet smittet med noget, hvis det er foregået som beskrevet.

Vedr. 2) hvis man lader naturen gå over optugtelsen, ja så bliver man nødt til at acceptere, at man m/k ikke er ufejlbarlig. Du bliver nødt til at leve med dit fejltrin, og du vil næppe gavne sagen ved at fortælle om det til din kone, så det må blive mellem dig og din samvittighed.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
BM

Re: Svar: Utroskab

Indlæg af BM »

"Vedr. 1) så er jeg enig med både læger og Aids-linjen i, at det er ret usandsynligt, at du skulle være blevet smittet med noget, hvis det er foregået som beskrevet."

Jeg er enig med dig Per, men min dårlig samvittighed er ved at tage over, jeg har det meget svært ved at håndtere situationen lige nu. Desuden ved jeg ikke, om der er en begrundelse til at blive testet, samlejet var jo beskyttet.

Skal jeg eller skal jeg ikke blive testet?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Utroskab

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej BM

Jeg tror bestemt ikke, at der er en fysisk grund til at blive testet, men der kunne jo være en ganske god psykisk grund til at blive testet, på den måde kan du jo være 200% sikker på, at du ikke kan smitte din kone med noget.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "UTROSKAB OG SIDESPRING"