Ingen fast formel efter utroskab?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om UTROSKAB OG SIDESPRING
Besvar
Ebbe Nielsen

Ingen fast formel efter utroskab?

Indlæg af Ebbe Nielsen »

Kære Per Holm Knudsen

Næ, der findes vel næppe en fast formel for, hvordan et par kommer godt videre sammen efter utroskab. Jeg forestiller mig, at det må hvert par selv finde ud af. Og det kan de så, måske.

1) Men hvad hvis den utro ikke kan acceptere den andens vrede, hvor højlydt, voldsom og spontan den end kan være?

2) Eller hvis den utro siger til den anden, når han/hun endnu en gang skælder ud eller bliver ked af det, og den utro siger, at det gider jeg ikke høre mere på, fordi jeg har sagt undskyld, og når jeg har sagt det én gang, må det være nok?

3) Eller hvis den utro ikke accepterer, at den anden ikke har tillid og den anden har brug for, at den utro for eksempel ikke altid tager sin telefon med sig, hvis han/hun skal på toilettet?

4) Eller hvis den utro kort tid efter utroskabens opdagelse insisterer på at kigge fremad, fordi man jo ikke kan ændre det, der er sket?

5) Så kunne i hvert fald jeg godt tænke mig, at man kunne fortælle den utro, at der er altså nogle ting, han må acceptere og herunder hjælpe den anden med, hvis han skal gøre sig forhåbninger om, at de vil kunne klare skærene sammen.

Men hvad ville du sige til det?

Venligste hilsner

Ebbe
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ingen fast formel efter utroskab?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ebbe

Nej, der er ikke nogen fast formel på utroskab og, hvordan tackler en opdaget og erkendt utroskab. Nogen opfatter det at kysse på en anden som utroskab, og for andre er det et følelsesmæssigt engagement, der er utroskab, og for andre igen er det spørgsmålet om, hvorvidt man har haft samlege eller ej.

Jeg har valgt at nummerere dine spørgsmål for at gøre det lidt lettere at svare.

1) Så er det måske der, at man skal begynde at tænke på om PARTERAPI kunne være en mulighed for at komme videre.

2) Så har den anden misforstået noget. Der kan godt gå et lang stykke tid inden, at den forsmåede kan affinde sig med opdagelsen. Måske handler det om, at den anden ikke selv kan acceptere, hvad han/hun har gjort. Ikke tør stå ved sin handling og tage de øretæver, der evt. følger med.

3) Den bedrage må lære at styre sit ønske om kontrol! Den slags kontrol-arrangementer fører sjældent til noget godt. Selvfølgelig skal man ikke gå og tjekke hinandens tlf., lommebøger mm. Og i øvrigt er det strafbart, hvis man ikke har fået lov til at tjekke. Efter min mening må der være grænser for den slags kontrol, alle har brug for private rum! Tilliden skal ikke bygge på kontrol, det fører ikke til gensidig tillid.

4) Så har den utro ikke forstået, at det for nogen er en længere proces at acceptere det tab, som den bedragne oplever at have været ude for. Tab af illusioner.

5) Og her er det så igen, at det nogen gange kan være en stor hjælp med PARTERAPI.

:idea: Inden man evt. vælger en psykoterapeut, så kan det være en god ide at kigge på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "UTROSKAB OG SIDESPRING"