Har fået Kondylomer

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSVORTER - KONDYLOMER
Besvar
Denner

Har fået Kondylomer

Indlæg af Denner »

Jeg er en mand på 18 år, som havde en kæreste i omkring 1 år. Det havde så vist sig, at hun var smittebære af kondylomer. Jeg har så nu været ved lægen og fik konstateret det.

Men jeg fik at vide, at det ikke er muligt at komme af med, og at det altid vil kunne smitte sin partner. Så vil det betyde, at jeg aldrig vil kunne få et normalt sexliv igen? Eller findes der en behandling som kan fjerne det?

På forhånd tak!
Denner..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Har fået Kondylomer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Denner

Mens du bliver behandlet for kondylomerne, så er det vigtigt, at du bruger kondom, men det er ikke nødvendigt, når du har sluttet din behandling.
Lægen har sikkert ment, at selv om man ikke længere har kondylomer, så kan vira stadig konstateres i kroppen.

:idea: Læs i PSYKE & SEX om Kønsvorter - kondylomer
:idea: Sundhedsguiden: Hvad er Kønsvorter
:idea: Kønsvorter (Kondylomer) (Sundhed.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Mange tak for svaret.
Men er Kondylomer ikke en tilbage vendende vira? Så den kan gå i udbrud igen og igen. Så man kan aldrig være sikker på, hvornår man kan smitte andre fordi, kondylomer kan være så små man næsten ikke kan se dem..

På forhånd tak
Denner
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Har fået Kondylomer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Denner

Det er først og fremmest et problem for kvinder, der jo har mange folder inde i skeden, hvor kondylomer kan sidde og gemme sig. Hos mænd er de rimeligt nemme at se, og normalt vender de ikke tilbage, når de er fjernet, med mindre man bliver smittet igen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Denner

Indlæg af Denner »

Rigtig mange tak for din gode information, er virkelig glad for den info jeg har fået her.
Besvar

Tilbage til "KØNSVORTER - KONDYLOMER"