Er jeg smittebærer?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSVORTER - KONDYLOMER
Besvar
Den bekymrede

Er jeg smittebærer?

Indlæg af Den bekymrede »

Hej Per. Først stor ros og tak for dit forum! Var dejligt at se at der findes sider som denne, hvor man forhåbentlig kan få svar på nogen af de ting der går og tager energi og tanker fra én.

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg forleden fik af vide, at min exkæreste havde fået konstateret kondylomer. Jeg snakker ikke selv med ham mere da han er rasende på mig. Han er overbevist om at han har fået dem fra mig da han siger han ikke har været sammen med andre inden for de sidste 2 år før de kom.

Jeg ved ikke hvor længe han har haft dem. Vi gik fra hinanden i februar, men ved han døjede med nogen pletter helt tilbage i efteråret, og hvis ikke tidligere end det endda. Han var til lægen med dem dengang, hvor hans læge var i tvivl om hvad det var. (Snakkede om det kunne være hudirritation v. brug af sæbe osv.) Er åbenbart først nu at han har fundet ud af at det er kondylomer.

Jeg har aldrig haft tegn på kønsvorter og har inden for de sidste 3/4 år været til lægen og blive tjekket for diverse kønssygdomme 3 gange nu. Senest efter jeg fik af vide min ex havde kønsvorter. Lægen fandt intet og mine test var negative.

Min exkæreste og jeg har været sammen on/off i 5-6 år. Altid har det været ham der har slået op idet han har været i tvivl om hvorvidt han elskede mig, men når vi har været sammen har jeg ikke været ham utro, før til aller sidst, hvor jeg begik en brøler. Men da det skete ved jeg han havde haft de knopper i flere måneder der senere blev konstateret til at være kondylomer.

Manden jeg var min ex utro med er jeg sammen med den dag i dag. Jeg ved det var frygtelig forkert at være min ex utro og jeg fortryder det grumt tiltrods for hvad han har budt mig gennem tidens løb og til trods for han, selv da jeg var ham utro, stadig ikke vidste om han overhovedet elskede mig. Efter min brøler var jeg rundt på gulvet havde skyldsfølelse og samtidig var mit hjertet smeltet for ham den nye, derfor endte jeg hurtigt efter brøleren med at slå op med min ex. (Skal lige siges at i de sidste 6 år har det kun været min ex der har optaget mine tanker uanset hvor ringe og hvor lidt han satte pris på mig og uanset andre tilbud fra andre fyre har jeg KUN haft øje for min ex). Pludselig møder jeg ham min nye og han sparkede benene væk under mig fra første sekund. Jeg er rigtig glad for min nye kæreste, hvor jeg endelig mærker gensidig kærlighed. Vi var som sagt sexuelt sammen tilbage i februar og har været det flere gange siden.. Men hverken han eller jeg har tegn på kønsvorter.

Jeg er blevet beskyldt for at have givet min ex disse kønsvorter til trods for jeg aldrig selv har haft dem. Ved de kommer fra virussen HPV og at man kan have den i kroppen uden at mærke noget til det. I de perioder hvor min ex gik fra mig og ikke ville ha' mig (gennem de sidste 5-6 år) har jeg få gange (3 mener jeg) været sammen med en anden fyr. One-night-stands. (Efter endt fest/bytur, fuld og med en udækket sexlyst, + behov for at føle noget fra modsatte køn, har det været svært ikke at "falde i"). Så derfra kan jeg vel godt have fået HPV uden at udvikle kønsvorter.. ?

Kan jeg godt være smittebæreren uden selv at have fået det? Kan jeg have givet min ex det (Hvilket det tyder på idet han efter sigende ikke har været sammen med andre de sidste par år?) Hvad med min nye kæreste? Er han i risiko for at blive smittet af mig tiltrods for der ingen symptomer har været hos ham endnu? Min læge siger jeg ikke skal behandles idet der ikke er noget at se, men man kan vel ikke udelukke at jeg kan rende rundt med HPV virus i kroppen og dermed give hvad deraf kommer videre.. Ønsker ikke at være smittebærer.. hverken ifht. min ex eller nye kæreste.. og kan min ex ikke selv have siddet inde med HPV virussen fra flere år tidligere, men hvor symptomerne først kommer hos ham nu??

Sidste men ikke mindst; vil jeg fra nu af altid rende rundt som en tikkende bombe idet jeg ikke må blive behandlet? Man kan jo ikke afvise 100 % at jeg måske har HPV, men ønsker ikke ud i fremtiden at videregive noget der kommer nær sygdom..

Ved det var uretfærdigt jeg endte med at være min ex utro, men føler mig også uretfærdig behandlet idet han 100 % smider skylden over på mig for de kønsvorter han nu kæmper med at få fjernet. Jeg havde ingen jordisk chance for at vide at han havde dem og havde ingen mistanke om jeg evt. selv kunne rende rundt med HPV. Vidste bare at alle de gange jeg er blevet tjekket i underlivet for div. sygdomme aldrig har haft noget. Div. test har alle været negative og når lægen har kigget har han ikke set noget.

Puuuh det endte med at blive et langt indlæg. Jeg håber du vil give dig tid til at læse og forhåbentlig også besvare det.. På forhånd TUSINDE MANGE TAK.

Mvh Den bekymrede..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er jeg smittebærer?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den bekymrede

Sandsynligheden for, at du er en skjult smittebærer, må vist siges at være næsten lig nul. Kønsvorter kan lige som alle andre vorter smitte ved andet end direkte sex, og din exkæreste kan sagtens have fået dem før I mødtes, og i de perioder, hvor I var fra hinanden.

Jeg ville ikke bruge krudt på at gå og frygte for at komme til at smitte andre, så grundigt som du er undersøgt. Du har ikke kønsvorter.

Med hensyn til din dårlige samvittighed over din "utroskab", så stop med at plage dig selv med det, det viste sig jo at være en rigtig god investering, og tillykke med det :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSVORTER - KONDYLOMER"