Hvad er det lige, når det ikke er herpes?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om HERPES
Besvar
p4350

Hvad er det lige, når det ikke er herpes?

Indlæg af p4350 »

Jeg har en borger på arbejdet, som har noget herpes lignende på penis hovedet. Det er ikke herpes så vidt jeg ku forstå på en sygeplejeske... men hva er det så? Altså det ligner herpes på en prik... men... det kommer og går som det passer det... altså den ene dag er det der, og den næste kan det være væk... og når det forsvinder, bliver det ikke til sår.

Tror ikke det er noget jeg skal bekymre mig meget over.. men kunne være rart at vide om jeg bruger de rigtige handsker ved vask forneden, på ham og HVIS der sku være nogle forholdsregler der sku tages til efterretning.

mvh
en bekymret hjælper som ikke har kunne finde svar hos andet personale..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvad er det lige, når det ikke er herpes?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej p4350

Jeg er jo ikke hudlæge og med de forholdsvis få oplysninger er det lidt svært vide, hvad han fejler. Hvad siger selv det er?

Kunne det være en svampelidelse eller en varmereaktion eller en allergisk reaktion.

Noget andet der kunne ligne herpes lidt er Ulcus molle eller blød chanker (Sexsygdom.dk) - men det giver osse sårdannelse.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
p4350

.

Indlæg af p4350 »

Umiddelbart har vi konstateret at det er allergi... hans læge mener ikke at det er svamp. Vi må gå ud fra allergi, indtil andet er bevist.
Besvar

Tilbage til "HERPES"