Rejsningsproblemer

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)
Besvar
Gæst

Rejsningsproblemer

Indlæg af Gæst »

Til Per Holm Knudsen

Min kæreste og jeg har lidt problemer med vores seksuelle gøren og laden. Da vi mødte hinanden for et halvt år siden havde han problemer med at holde rejsningen.
Vi gik ret hurtigt over til anden prævention end kondomer, da hans rejsning sank så snart indpakningen til kondomet var brudt.
Den første måned var vi begge enige om at det måtte være præstationsangst, da han ikke har været i noget seriøst forhold tidligere, mens jeg lige var kommet ud af et 8 årigt langt forhold. Dette virkede som en god forklaring.

Dog står vi her 6 måneder senere og stadig har problemet, vi har sex dagligt og ca en gang ugentligt kan det gennemføres, men altid med hjælp fra hænderne, hans eller mine.
Jeg bliver fra naturens side meget våd, hvilket ikke lader til at genere ham, så det har intet med det at gøre, dog har han et ret stort lem, og det virker somme tider som om han ikke har alle tankerne i vores akt, og blodet forsvinder stødt og roligt fra lemmet.

Jeg ved ikke hvad næste træk er, jeg forsøger ikke at tænke over det, og forsøger ikke at vise ham for ofte at det går mig, dog har jeg fortalt et par gange at det måske var en ide at tale med en læge, hvilket han ikke mener kan hjælpe.

Ingen af os er interesseret i farmaceutica, da dette jo ikke løser problemet i den sidste ende, men det begynder bare at tynde ud i antallet af ideer (har forsøgt med en penisring, oralsex, handjob, rollespil, massage lys og dufte, lange samtaler og kærlige aftener, 14 dage uden sex, kun med kælen).

Mange hilsner J

BONUS: Jeg er 26 han 28, han har tidligere oplevet problemet en gang i mellem, men slet ikke med den frekvens som nu, tidligere havde han "bare" problemerne i 1/10 sexgange , hvor det nærmere er 8/10 gange det går galt nu.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Rejsningsproblemer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej J

Først: Hvad er årsagen til, at du skriver og ikke han? Er det der i, at problemet i grunden skal findes?

Når det lykkes, hvad mener han så, at det skyldes?
Er han stresset? Ryger han? Alkohol? Styrketræning? Hårdt fysisk arbejde?
Har I prøvet sex ca. hver 3. dag fremfor dagligt?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej igen.

Tja grunden til at jeg skriver er den at han er af den overbevisning at der ikke er noget der kan gøres ved situationen som den er. Han mener ikke at andre mennesker end han kan sætte sig ind i situationen, og syntes derfor at det er spild at snakke med "professionelle".
Jeg kan godt se at det virker som om jeg trækker noget ned over hovedet på ham, men vi har nu en meget god ligevægt i forholdet.

Grunden til at jeg skriver er at jeg mener at det er et problem der angår os begge, da det er vores sexliv det handler om, og vi begge er ansvarlige for at det er rart, dejligt og sjovt og ikke efterlader en trist og irriteret.

Når det lykkedes at gennemføre samlejet er det fordi han ikke har 137 tanker der farer i hovedet samtidig med at vi ligger der, og derfor giver sig hen. Vi har talt om det med at give sig hen og nyde nuét men han mener ikke han kan lukke af for andre ting og kun tænke på os.

Fysisk er der intet galt, han ryger ikke, dyrker regelmæssig motion men uden at overtræne, har et kontorjob drikker sjældent mere alkohol end 3-5 genstande om ugen.

Det er et forsøg værd at dyrke sex lidt sjældnere, da det ikke er en ting vi har overvejet tidligere.

Hilsen J
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Rejsningsproblemer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej J

Det var nu ikke fordi jeg oplevede, at du trækker noget ned over hovedet på ham, men netop hans uvilje til at gøre noget rigtig seriøst ved det. Er han en konfliktsky mand? De har det nemlig med at bruge det forkerte hoved under sex. Et mundheld lyder: Gud skabte manden med to hoveder og kun blod nok til at bruge det ene af gangen! Og det er hans tankevirksomhed jo et klart udtryk for. Måske kunne han lære nogle afslapningsteknikker. En ganske god afslapningscd er med Emmett E. Miller: Letting go of stress - kan købes via iTunes - eller direkte fra Millers side. Brug første nr. til en start (Muscle Tension Relaxation).

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)"