Manglende hårdhed :/

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)
Besvar
TN//

Manglende hårdhed :/

Indlæg af TN// »

Hej

I længere tid har jeg oplevet, at jeg ved erektion ikke er helt hård, som jeg tidligere har været. Den bliver stadig stiv, og jeg kan have sex, hvilket jo er godt nok, men modsat tidligere har jeg samtidig fået svært ved at være "klar" til anden omgang, hvis det er inden for kortere tid, som jeg tidligere har kunnet.
Jeg er inden for kort tid begyndt at være sammen med en ny pige, som jeg har helt fantastisk sex med. Jeg har ikke tænkt over mit såkaldte problem, da jeg som sådan ikke anså det som et problem, men i stedet bare tog hensyn til, at det var sådan. Men efter jeg nogle nætter er blevet vækket fordi hun har haft lyst til sex, har hun for nyligt kommenteret, at hun troede jeg havde mere lyst om natten, da jeg var mere hård der. Det har så betydet, at jeg er begyndt at tænke mere over det, nu når jeg ikke er den eneste, der har lagt mærke til det.
Jeg kan overhovedet ikke skyde skylden på manglende lyst, da jeg op til flere gange i løbet af dagen får lyst til hende. Mit spørgsmål er så, hvad det kan skyldes, at jeg tilsyneladende kun kan præstere en begrænset erektion i løbet af dagen, mens jeg om natten pludselig kan være helt stiv/hård?

Mvh
TN
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende hårdhed :/

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej TN

De natlige rejsninger har intet med lyst at gøre, de kommer i REM-faserne af søvnen og skyldtes formodentligt, at kroppen fører blod til vævet for at ilte det. Det samme sker for øvrigt for kvinder i REM-søvnen.

Måske er det alderen, der er begyndt at vise sig? Måske er du blevet mæt? Måske har du i grunden bare ikke så meget fysisk lyst, men måske nok psykisk = lyst til at have lyst? Og i øvrigt vil jeg ikke sige, at dit problem bare er i nærheden af rejsningsbesvær :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
TN//

Re: Manglende hårdhed :/

Indlæg af TN// »

Hej Per

Jeg er for nyligt blevet 24, så jeg håber ikke det er alderen, der allerede viser sig. Og jeg er tidligere kommet ud af et meget sex-fattigt forhold, hvorfor jeg heller ikke synes, at det skulle være mæthed, eftersom jeg kun har set den nye pige i knap en måned.
Jeg skal ikke kunne afvise, at det er den psykiske lyst, der er der, men når jeg sammenligner med, hvad jeg kunne "præstere" for ganske kort tid siden, er det blevet en frustration.

Mvh
TN
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Manglende hårdhed :/

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej TN

Lyst til at "præstere", store mål, frustrationer m.m. er ikke særlig lystfremmende. Måske er du bare ved at opdage, hvad der er normalt for dig i et forhold, der ikke er sex-fattigt :1:.

Det kan være godt at tænke på: "At det bedste er det gode værste fjende."

Husk at lade sex være en leg, og ikke en konkurrence, hvor du skal bevise et eller andet.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)"