Uddannelse til sexolog 2

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om UDDANNELSE TIL SEXOLOG
Besvar
Stine

Uddannelse til sexolog 2

Indlæg af Stine »

Jeg er en ung pige på 20 år, som har nogle spørgsmål jeg virkelig håber du vil besvare ...

Jeg brænder stærkt for at blive sexolog (mere specifikt tantra underviser). At blive psykolog og den vej gå videre, er et rent karaktermæssigt snit, jeg ikke kan klare eftersom, man skal have et umenneskeligt højt snit. Jeg har gået på HF i 2 år og er (var) lige ved at blive færdig; men jeg er lige droppet ud, da mit snit ikke er helt så godt som jeg ønskede, og eftersom jeg VIL være sexolog måtte jeg jo droppe ud og evt tage om for at ændre snittet, hvis dette er eneste udvej..

Hvilken uddannelse har du taget?

Hvilken "veje" kan man tage, og har jeg mulighed for at tage for at blive sexolog?

Rygterne går på at de fleste såkaldte sexologuddannelser ikke er anvendelige når man er færdig, ved du noget om dette ?

Er det svært at få job efterfølgende, skal jeg selv opstarte noget? hvordan gør man det/ hvordan har du gjort?

Håber du vil uddele dine erfaringer, for andres erfaringer er min eneste udvej, hvis rygterne om "fake" sexologuddannelser er tilgængeligt..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Uddannelse til sexolog 2

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Stine

Først: Der findes ingen officiel uddannelse til sexolog i Danmark, de uddannelser der findes er alle private.

Som du sikkert har set i mine andre svar, så mener jeg ikke, at man skal praktisere som sexolog, før man har nået en vis personlig modenhed, f.eks. efter man er fyldt 30 år, så du har jo god tid til at få nogen grundlæggende kundskaber. Og du kan jo have skiftet lyst til uddannelse mange gange inden da :1:.

Få dig en god uddannelse, hvor du kommer til at arbejde med mennesker, byg så en psykoterapeutisk eller en sexologisk uddannelse oven på.
Se hvilke krav vi stiller i Foreningen af Professionelle Psykoterapeuter. til uddannelse og se hvilke krav der stilles til en uddannelse i Dansk Forening for Klinisk Sexologi, hvor du kan se uddannelsen her.

Man kan ikke sige, at der findes "fake" sexologuddannelser, idet enhver kan lave en uddannelse og kalde den en sexologuddannelse. Der findes ingen officielle krav, men jeg ville nu kigge efter de krav som Foreningen af Professionelle Psykoterapeuter. og Dansk Forening for Klinisk Sexologi stiller.

Min vej til at arbejde som sexolog er gået via mine psykoterapeutiske uddannelser og mange års undervisning og kursusvirksomhed i seksualitet. Jeg har arbejdet inden for det sexologiske og seksualoplysende felt de sidste ca. 35 år, så min karriere kan du næppe bruge som grundlag for en vurdering af, om du skal vælge at uddanne dig til sexolog.

Du skal næppe regne med at kunne leve af at være sexolog de første mange år, det kræver en hel del år at opdyrke en praksis - og du skal samtidig tage i betragtning, at hvis der uddannes mange sexologer eller sex"coaches", ja så bliver der mange om buddet.

Hvis du vil uddanne dig inden for tantra så prøv at kontakte mennesker, der underviser i tantra og deltag i deres kurser. Og læs litteratur om tantra.

:idea: Neel Fasting har kurser om tantra.

[bog] Læs f.eks. Neel Fastings bog Seksualitet, selvudvikling og tantra

Billede

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "UDDANNELSE TIL SEXOLOG"