Svigermor og grænser

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ANDRE EMNER OM PARFORHOLD
Besvar
Mikkel

Svigermor og grænser

Indlæg af Mikkel »

Hej Per

Mon du kunne give mig et par ord med på vejen.

Jeg er nybagt far. Vidunderligt. Og selvfølgelig skal svigermor have lov til at se og røre sit nye barnebarn. Nogen gange har jeg oplevet, når hun har været her, at hvis jeg sidder med min søn, og han græder, så er svigermor gået over og næsten bogstaveligt talt taget ham ud af armene på mig. Tilsyneladende for at trøste ham.

På den ene side skal hun som sagt have lov til at røre ham, holde ham osv., og jeg vil også gerne være lidt tolerant og overbærende over for hende.

På den anden kan jeg mærke, at mine grænser bliver overskredet. Jeg synes ikke, at det er ok, at hun uden videre tager mit barn ud af hænderne på mig. Hvis hun spurgte først, så ok, men ikke sådan. Det kan også give mig en fornemmelse af, at hun ikke har tillid til, at jeg kan finde ud af at trøste ham (og det kan jeg måske heller ikke; men det er ikke pointen for mig).

Gad vide, hvad du tænker i denne sag - og hvad du ville gøre, hvis du har været i den slags situationer?

På forhånd tak

Mikkel
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Svigermor og grænser

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mikkel

Umiddelbart ville jeg nok pænt sige til hende, at hun gerne må holde din søn, når han er holdt op med at græde. På den måde vil du jo være ved sagens kerne med det samme og samtidigt med, at hun får et forklaringsproblem. :1:

Hvad siger din kone til, at hendes mor handler på den måde?

Hvis alt andet ikke virker, så kunne du jo prøve med dette :2::

Billede

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ANDRE EMNER OM PARFORHOLD"